krpan in druščina postani član

Naslov teme: Kreditne kartice

103  03.07.2000 - 09:14h / Ostalo / Avtor: Barbi / 193 / 17

Čisto po naključju sem vas odkrila in odkrito povedano,prav žal mi je,da šele sedaj!
Zanima pa me, če in kam vpisujete v knjigo PR promet z kreditnimi karticami; obvestila,ki jih pošiljajo banke oz.izdajatelji kred.kartic. Jih vpisujete pod oproščen promet ali nikamor?

Fanči - 03.07.2000 - 09:39

Ja, s plačilnimi karticami je pa kar problem. Veliko je dela v zvezi s knjiženjem, računi so navadno "čudni - to je pomanjkljivi", za nameček pa je navadno DDV neodbiten. V sistemu DDV smo morali spremeniti način knjiženja, saj prej smo knjižili kar na banko, sedaj pa to ne gre več tako.

Pri nas ne knjižimo tistih obvestil v knjigo prejetih računov, saj je kartica le način plačila. Izjema je takrat, ko nam zaračunajo kakšne manipulativne in podobne stroške. Imetniki plačilnih kartic nam dostavijo račune in takrta jih tudi žigosajo z datumom prejema v firmo, navadno so to gostilne ipd., kar se knjiži na dobavitelja in v stroške in to gre v knjigo prejetih računov, s temeljnico takoj zapremo obveznost do dobavitelja in knjižimo na obveznost za plačila po kreditnih karticah, ta konto pa se zapira z virmanom, ki ga nakažemo banki:

1. račun: stroški / dobavitelj
2. temeljnica: dobavitelj / druge obveznosti - za pl. po kred. karticah
3. virman: druge obv / ŽR

Saj sem že na začetku povedala, da je stvar zakomplicirana, ampak mislim da je pravilno tako.

Mojca - 03.07.2000 - 10:17

Mi pa (verjetno knjizimo narobe), ko dobimo račun od Abanka, recimo, lastniki kreditnih kartic prilozijo račune. Jaz se potem oziram glede na račun Abanke, saj mi ga je v bistvu ona izstavila. Stroške v celoti poknjizim na reprezentanco ali kaj drugega, kar pac je. Cel znesek pa mi potem pride v KPR pod oproscen promet. Narobe?

Barbi - 03.07.2000 - 10:23

Tudi jaz knjižim tako, le da priloge (kolikor jih sploh dobim, večinoma je itak reprezentanca),samo priložim k obvestilu npr.Plasis-a.Upam,da ni katastrofalno narobe.
Zanimalo pa me je še nekaj drugega. Naše stranke kupljeno blago plačujejo s kreditnimi karticami.Pri nekaterih izdajateljih dobivamo mesečne, ponekod pa dnevne izpise provizije,ki so si jo obračunali za promet s karticami. Jaz jih vpisujem v KPR pod oproščen promet. Dejstvo pa je,da je tega cca 100-150 obvestil oz.računov mesečno, na samo višino davka pa nima vpliva, le dela je goro.

Pokraculja - 03.07.2000 - 13:48

Jaz tudi knjižim tako, čeprav vem da je narobe. Problem je v tem, da je zelo težko prepričati imetnike kartic, da za vsako plačilo s kartico potrebujemo tudi račun, ki glasi na firmo in z vsemi podatki... Potem pa nekaj računov imam, nekaj je nepopolnih, včasih pa imam samo podpisan slip.
Tako poknjižim samo račun od banke pod neobdavčen in adijo. Zaenkrat, dokler me ne bo kakšen inšpektor "izšolal".
So pa gospoda na ZRFR dejali, da to kar dobimo od banke niso nobeni računi, ampak samo obračuni! Se vzdržim komentarja.
P.s.: Mojca (ena in druga), jaz sem se preimenovala, da ne bo Strupek preveč zmeden. Saj smo najmanj tri, a ne?

MARTIN KRPAN - 03.07.2000 - 13:55

Pokraculja, pazi, da se ti ne bo razbil "piskerček", če te bodo brdavsi obiskali zaradi navedenih zapisov. Sicer pa, se strinjam s tabo, da je davčna administracija eno veliko ... (brez komentarja).

Glede preimenovanja pa je že bil pravi čas, kajti strupek je postal zelo jezen name, ker smo v nagradni igri izžrebali že dve mojci, čeprav so se pojavljale kot "dogovorjene" v klubu davkoplačevalcev (prva, stota, dvestota ...). Baje da ta "prava" Mojca noče več z njim komunicirati, ker ji ni plačal piva.

Pokraculja - 03.07.2000 - 14:03

Upam, da me ne boš zatožil!

micka - 03.07.2000 - 13:59

Tudi mi imamo veliko Plasisa.
Tudi jaz sem težko prepričala imetnike kartic, da morajo prilagati pravilno izpolnjene racune.(Pomaga, ce komu odtegnes od place, ce ni tapravga racuna)
Knjizimo pa takole:
Plasis racun kot obveznost do dobavitelja, stroski po kontih in tudi ddv ce je odbitni.
V KPR pa takole - oproscen in neobdavcen promet ze takoj pri vnosu Plasisa.
Ostale ( kot so gostinske, materialne, gorivo.....) pa skopiramo pravilno izpolnjene racune in jih vnasamo v posebno KPR vsakega posebej. Datum prejema je datum prejema Plasisovega obracuna.
Do tu mislim, da je stvar v redu.
Problem nastopi, ker imetniki kartic placujejo tudi razne knjige in ostalo preko interneta v tujino.
Zadeve bi morale biti carinjene (ECL) pa velikokrat tudi niso. Ali mi lahko kdo svetuje kako resiti ta problem.
Lep pozdrav.

MARTIN KRPAN - 03.07.2000 - 14:03

Tudi mene je že doletela čast pri stranki, ki je kupila knjigo preko interneta v tujini. Edina za zdaj nagledana varianta je prepoved nakupa ali pa prijava na pošti oz. carinjenje na pošti knjige.

Fanči - 03.07.2000 - 14:24

Ja, se strinjam, da je z računi pri plačilnih karticah zelo velik problem - najprej jih je problem dobiti, potem so pa še nepopolni (da ne govorim o stotinih). Vendar se pri nas ne sekiramo kaj dosti, saj gre vglavnem za stroške reprezentance in je DDV tako ali tako neodbitni.

Jaz včasih pravim, kadar sem jezna, da bi take kartice "kar ukinila" - toliko dela in živcev - za en prazen nič, mislim nič DDV... Saj obstajajo naročilnice in potem lepo pride račun in se ga plača z virmanom itd. itd.-ampak to sem jaz rekla.

Se opravičujem, bolje da neham, vidim da je vročina naredila svoje.

micka - 03.07.2000 - 15:21

ce mene vprasas, bi tudi jaz kartice takoooooj ukinila.
Sama nesnaga.

LP

Vali - 03.07.2000 - 21:59

Pri plačevanju preko interneta v tujino naredi samoobdavčitev.
V obrazec DDV-O vpiši zneseke pod 35 in 45. Volk sit in koza cela.

MARTIN KRPAN - 03.07.2000 - 10:31

Barbi, zanima me, kakšno je bilo tisto naključje, da si prijadrala do nas. Res pa je, da "poslujemo" komaj 14 dni, verjetno bo treba še počakat nekaj mesecev, da bo za nas slišala cela Slovenija.

Glede kartic pa tako, spoštovane gospe, dekleta in deklice. Zbirnih zaknjižb, še posebej, če gre za odbite DDV-ja (ja, tudi kakšen pisarniški material, oglas, potrošni material itd. se noter najde), ne priporočam. Zato pa jaz že ves čas trobim, kolikor le lahko, da bi te genialce, ki so skupaj spravili takšne (brezvezne, nepotrebne, idiotske) davčne evidence v čorko strpat glede na milijardno škodo (številka ni izmišljena), ki so jo povzročili in jo še povzročajo slovenski ekonomiji.

Zaenkrat se še najbolj strinjam s Fanči. Čeprav v končni obliki verjetno nobena ni oškodovala slovenskega proračuna.

Mojca - 03.07.2000 - 12:46

Saj jaz, ko sem dobro razmislila bi se tudi bolj strinjala s Fanci, ampak kaj je tukaj bolj pravilno upostevati: račune, ki jih dobis v restavraciji (recimo) ali pa zbirni racun od banke, ki ga dobis konec meseca. Konec koncev plačam banki???

MARTIN KRPAN - 03.07.2000 - 12:55

Ni važno, komu plačaš. Poglej, kaj če narediš verižno kompenzacijo ali cesijo, je ista zadeva. Lahko ti račune "pokrijejo" tudi iz kredita pri banki (namenski krediti).

Kaj je vam tudi tako vroče? Danes je za crknit od vročine, še posebej na tej strani Trojan.

ecl - 04.07.2000 - 08:00

Veliko ste povedali, ampak jaz mislim, da je takole:

1. račun od "kreditnih kartic", ki ga plačujemo banki, se ne evidentira v knjigi Prejetih računov za potrebe DDV

2. vsak posamezni račun, ki se plačuje s kreditno kartico mora biti pravilno izpolnjen in se posamično vpisuje v knjigo Prejetih računov za potrebe DDV - takšna so pojasnila DURS-a. Mi k sreči nimamo veliko takšnih računov.

Lep pozdrav

Mirsi - 04.07.2000 - 08:45

Pri nas pa je ze bila inspektorica in njeno priporocilo je bilo naslednje:
V KPF ne gre obracun kartic, ki ga poslje banka, ampak posamezni racuni (Ta racun vpisemo v program, vendar nam program omogoca, da ga oznacimo tako, da ga ne potegne v mesecni obracun)
Posamezni racuni so obvezni zaradi knjizenja vhodnega DDV-ja. Ce zelis odbiti vhodni DDV, moras vpisati v KPF vsak računček posebej (materialni stroski). Reprezentanco, neobdavcen promet (npr. tujina) in drugo, kjer DDV ne odbijas, lahko DDV poknjizis z interno temeljnico-seznam, na kateri morajo biti vsi podatki, ki so zahtevani v KPF (dobavitelj, davčna dobavitelja, datum prejema...) Vsi racuni morajo biti tudi oznaceni z datumom prejema. Ce se slucajno zgodi, da racuna nimamo, ga vpisemo v ta seznam. Veliko dela, za ...

Barbi - 04.07.2000 - 11:41

Strinjam se z vsemi, da je treba kreditne kartice takoooooj ukiniti.Kakorkoli gledaš, kup dela pa nobenega konkretnega učinka!
Pri meni je problem še ta, da mi program pri prenosu ne omogoče neprenašanja prejetih računov, zbirno mi prenaša VSE račune za obdobje.
Ampak očitno bo treba pač nekaj na roko brisati v KPR ali pa bom imela promet 2x, enkrat po računih, plačanih s karticami, drugič pa račun od Plasis-a.Konec koncev je tudi tisto račun s številko in vsem ostalim.Glede nakupov v tujini in plačevanja prek interneta pa naredim samoobdavčitev (35 in 45 v DDV-O), kar mi ne gre prek carine.

PS.MARTIN KRPAN!
Našla sem vas pa na SLOWWWENIJI, pod geslom DDV!

Pa kuhajte se še naprej v tej vročini...za znoret!