krpan in druščina postani član

Naslov teme: Menjava racunovodskega servisa

3724  06.12.2023 - 18:26h / Ostalo / Avtor: Malipodjetnik / 1250 / 27

Pozdravljeni

iz prve roke bi rad zvedel ali lahko racunovodski servis za arhive (gre za GK, bilance, kir, kpr,...) prejsnjih let zahteva nerazumno placilo

Ker nisem bil zadovoljen s servisom (bil tudi v izvrsbi zaradi njih - in po lastni krivdi, ker sem jim prevec zaupal) sem zamenjal racunovodski servis. Zdaj bi rad prisel do arhivske datoteke za pretekla leta, in mi ji hocejo zaracunati skoraj jurja... 

Racuni seveda placani VSI v roku (oz se kaksen mesec pred rokom) 

Fizicne papirje sem odnasal dokaj sproti, gre predvsem za arhiv (vasco) za prejsnja leta ki bi ga novi racunovodka rad imel ce pride do furs kontrole za nazaj in da ni treba na roke vnasati vseh letosnjih podatkov

hvala

Hmm - 06.12.2023 - 18:45

Najprej oglejte kako imate napisano v pogodbi. Potem pa jih najprej prosite da vam posredujejo vse podatke. Morajo vam jih dati. Nimajo nobene pravice zadržati arhiva. Če vam podatkov ne dajo naj vam napišejo zakaj in da te podatke imajo. Potem jom napišite da v primeru davčne kontrole bo inšpektor prišel k njim. 

Malipodjetnik - 06.12.2023 - 18:55

Jah...pogodbe zal ne najdem, bohve kje je...sem bil stranka vec kot 15let...

Sabina V - 06.12.2023 - 19:19

konto kartice glavne knjige in dnevnike knjiženja, prav tako kot zaključne bilance in vsa pripadajoča dokumentacija je vaša. Seveda, v primeru da ste to sploti plačevali. Torej to vam morajo dati na vašo zahtevo. Seveda pa ni nujno da vam dajo v elektronski obliki pač pa je lahko tudi papirnata dokumentacija. Za to ne smejo zaračunati, saj ste enkrat že plačali. 
Drugo pa je elektronsk dokumentacija, zato, da novemu računovodskemu servisu ni potrebno ročno vnašati v program. Tu sem tudi jaz večkrat naletela na gluha ušesa. Pač v smisli naj kar naredijo kakor želijo. Ali pa so želeli veliko zaračunati. Je pa tudi res, da nekateri programi ne opmogočajo enostavnega izvoza v obliki, da bi v drug program samo s klikom na uvozi vseskupaj uvozil in je potrebno posredovanje programerja, le ta pa tega ne bo naredil zastonj. Tako da ni nujno, da nagajajo samo dejansko so dobili račun programške hiše in sevedan nekaj dela bi imeli tudi oni. 
Tako kot je predlagala že Hmm vprašajte kaj imajo kaj vam lahko dajo. 

Joc - 06.12.2023 - 22:16

Se strinjam s Sabino V

- Dokumentacijo vam mora dati. Običajno to vključuje papirno obliko.

- Prenos elektronskih verzij arhiva podatkov se običajno plača. Gre za celoten Know-how vašega računovodstva.
Kot ste pa že sami omenili. Ali vam bo novo računovodstvo zaračunalo otvoritev, saj bo ročno vnašalo vse postavke ipd. Ali pa z nekaj kliki uvozi vse podatke in prične z delom. Če vprašate mene se vam splača plačati nekaj evrov za elektronski arhiv in prenos baze.

vera - 07.12.2023 - 08:29

Oprostite, kakšen know-how???? Arhiv je last stranke in jo računovodski servis MORA predati. Jaz bi jim zagrozila z odvetnikom in tudi z odškodninsko tožbo, sploh pa, če ste bili v težavah zaradi njih. Kar naj skompenzirajo s tistim zneskom, kar ste morali plačati zaradi njih. Res pa je, da se prenos podatkov plača, običajno gre za zneske manj kot 500,00 eur. Glede na to, da ste odšli, pa hočejo na ta račun še zaslužit, kot je razvidno iz vašega pisanja.

x - 07.12.2023 - 22:33

Kakšen know how neki? Ponavadi je to en klik, da si izvoziš celoten arhiv poslovnega leta. Vsaj v našem programu je to tako.

Malipodjetnik - 07.12.2023 - 07:28

Gre za bazo podatkov, ki jo izvozis s 3 kliki (dobesedno)... stari in novi racunovodski servis uporabljata isti program, zato posredovanje programerjev ni potrebno v nobenem primeru
Zahteva pa 800eur?!
in naj ponovim...vse obveznosti do stare racunovodkinje sem placeval se pred rokom, papirji dostavljeni do 5./6. v mesecu, zato se mi zdi da gre zgolj za nagajanje in zamero ker menjam servis (zaradi dokazljive malomarne storitve - na oddajo nalogov za prispevke, placo, ddv sem velikokrat moral jaz opominjat, 1x pozabil in fasal izvrsbo zaradi tega - ja, moja edina napaka da nisem spremljal edavkov in opominov)
 

Minka - 07.12.2023 - 08:13

Dokumentacijo v pisni obliki vam mora dati, v elektonski obliki pa je žal to njegova dobra volja.
Jaz elektronsko arhivo prejšnih let tudi ne dam, dam pa brez problema tekočo elektronsko arhivo.

Malipodjetnik - 07.12.2023 - 08:37

In zakaj ne date elektronskega arhiva prejsnjih let? To mi res ni jasno? Cigava last so? Kdo je placeval za storitev? Zakaj jih zadrzati? Ce pride kontrola za nazaj in sem brez elektronskega arhiva lahko na davcno odnesem samo 20 skatel fasciklov, pa naj si iscejo al kako? 

k - 07.12.2023 - 08:20

Če ima računovodstvo program Vasco, se izvozi v treh korakih in se iz programa lahko pošlje novem računovodstvu. Ne nastane noben dodaten strošek pri programski hiši. Tu se gre bolj za zamero, ker ga zapuščate in se najdejo ''nesramni' direkorji, ki bi radi zaslužili še navas. Namesto da bi računovodje držali skupaj in si  na nek način pomagali, kljub temu da so konkurence, si rinejo nož v hrbet. Zato pa ne moremo biti  spoštovani in imeti svoje cene. 

SIM - 07.12.2023 - 09:07

Se opravičujem, ker sprašujem, ampak gre slučajno za računovodstvo, ki je za 50,00 EUR na mesec delalo čudeže? Ker če da, potem saj veste, malo para malo muzike. :)

Malipodjetnik - 07.12.2023 - 09:17

Ne...placeval 220 eur za 1 placo, 1 prispevke, 15/20 prejetih racunov, ddv. Izdane racune, placila, zaloge, smo vodili sami... ce se mene vprasa vec kot fer cena...tudi sami uporabljali vasco, kar pomeni da je vecino podatkov samo uvozila v svoj vasco iz mojega arhiva

Hmm - 07.12.2023 - 09:45

Ne se pustiti. Zahtevajte kopijo sklenjene pogodbe in si poiščite pravno pomoč. Naj se odvetnik ukvarja z njimi. Če ste kaj zamudili, dobili izvršbo potem bi jih lahko tožili, ker vas niso opozorili pravočasno....

B - 07.12.2023 - 09:18

Zahtevajte kopijo pogodbe in zatem nadaljujte  s terjatvijo. Vsa dokumentacija je vaša, prav tako arhivski elektronski zapisi. Vse je plačano. Po potrebi vključite odvetnika.

Jocad - 07.12.2023 - 09:43

Plačane so storitve, ne pa rač.program. Ker niste imeli tako veliko knjiženj, bi morali od servisa dobiti konec obračunskega leta tudi izpis prometa na papirju, vi pa to hraniti pri sebi. Če tega niste počeli, vam prejšnji servis brezplačno ni dolžen še enkrat narediti. 

x - 07.12.2023 - 22:37

Če gre za samostojnega podjetnika ali enoosebno družbo (sole entrepreneur), potem po GDPR velja stališče, da gre tudi pri poslovnih podatkih podjetnika za osebne podatke, ki jih mora upravitelj v skladu z GDPR na zahtevo posameznika izročiti v elektronski obliki.

vera - 11.12.2023 - 08:33

Malo morgen. Zahteva arhiv - podatke, kar nima nobene veze s programom. In ima vso pravico!!!!

Minka - 07.12.2023 - 12:32

Malipodjetnik - zakaj ne dam elektronske arhive:
 - zato ker tudi nisem zavezana, da imam eletronski arhiv. Tudi ni potrebno imeti elektronskega arhiva za pretekla leta. Mora biti samo v primeru, prezpapirnega vodenja.
Vso potrebno dokumentacijo sprintam (katera je, v primeru pregleda, zahtevana) in jo dam v fascikelj, katerega dam stranki, katera mora potem sama poskrbeti za ustrezno arhivo.
V primeru pregleda, inšpektor pregleda fizično dokumentacijo, katera seveda mora biti v fasciklju in sprintana.

Jocad - bravo na vaš komentar
 

Hmm - 07.12.2023 - 14:24

Če je to vse kar delate za vaše naročnike potem jim privoščim da so najdejo boljšo podporo. Privoščim vam da dobite novo stranko ki vam bo prinesla le fascikle za nazaj in boste lahko vse sama knjižila. Vključno z registrom os in  zalogami. Močno dvomim ds je vaša stranka z vaše strani prejela vse kar bi bilo potrebno. 

Minka - 07.12.2023 - 14:53

Hmm - Verjetno niste vsega brali.
Arhiv za tekoče leto vedno dam, za pretekla leta pa ne.
Tudi jaz ne zahtevam arhive za pretekla leta, in tudi do sedaj od mene ni še noben računovodski servis prosil arhivo za pretekla leta

Hmm - 07.12.2023 - 15:11

Iz prakse vem kaj servisi delajo oziroma ne delajo. Včasih je potrebno raziskati določene knjižbe iz katerih je jasno da jih prejšnji servisi niso razčiščevali ke se jim to ni dalo ali pa to niso znali. Ko delate bilance morajo te izkazovati pravilna stanja sredstev in obveznosti do virov sredstev...

Malipodjetnik - 07.12.2023 - 15:13

Ja...predmet spora je tudi arhiv tekocega leta...ker mora sedaj novi racunovodja dejansko vse letosnje papirje na roke vnasat...10 fasciklov papirjev...ce ze ni zakonsko sporno je pa totalno nemoralno in gre za cisto nagajanje. 
za tekoce leto sem dobil samo izpise v pdf datotekah, da ne omenjam da se npr ze odprte postavke kupcev in dobaviteljev tudi priblizno ne ujemajo z mojo evidenco. Se mi zdi da je ista zmeda tudi s starimi arhivi in si ne bi mogli nic pomagat s tem. 
fizicne papirje in evidence pa imam natisnjene in spravljene 
ce se takole dela vsepovsod...kaj rect...ni cudno da gre svet v k.... Eno samo j.... v glavo in razmisljanje kje bo kdo koga lahko cimprej zaj... in mu otezil zivljenje
gre za 3 klike!!! Nobenih dodatnih stroskov, nobenega dela, nic! 3 faking klike ki ti vzamejo 3 sekunde. Kdor uporablja vasco ve kako se izvozi arhiv

x - 07.12.2023 - 22:45

https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/application-regulation/do-data-protection-rules-apply-data-about-company_en

Kot podjetnik posameznik imate torej zakonsko pravico, da vam izročijo vaše osebne podatke v elektronski obliki v berljivem formatu.

Pravica do dostopa do podatkov in njihove prenosljivosti
Podjetja so dolžna posameznikom zagotoviti brezplačen dostop do osebnih podatkov. Če posameznik tako zahteva, mu mora podjetje sporočiti, ali obdeluje njegove osebne podatke, prav tako mu mora pojasniti namen obdelave, katere podatke obdeluje in kdo so prejemniki podatkov. Prav tako lahko posameznik zahteva, da mu podjetje pošlje kopijo obdelanih osebnih podatkov.
Posameznik ima tudi pravico do prenosljivosti njegovih podatkov. Kadar obdelava podatkov temelji na soglasju ali pogodbi, ima namreč posameznik pravico zahtevati, da mu podjetje podatke pošlje osebno ali, da se jih prenese na drugo podjetje. Taki podatki morajo biti v splošno rabljeni in strojno berljivi obliki.



 

MM - 07.12.2023 - 17:52

A 10 fasciklov imate letošnjega leta  pa ste plačevali 220 eur na mesec. Zelo čuuudno.

Tudi jaz dam samo izpise konto kartic  odprtih postavk, registra OS itd v pdf formatu in nič drugače.

Malipodjetnik - 07.12.2023 - 21:27

Ja...vsak mesec v svojem fasciklu...od tega je 100 izdanih racunov, 10 prevzemov...s katerimi se ukvarjam sam. 10-15 prejetih racunov. Zaloge vodim sam. Prejeta placila sam. Konec meseca izvozim svoje podatke, jih uvozi v svoj vasco, poknjizi prejete racune in to je to. Placila vodim sam, izpiske dobi xml po mailu. 
Ceno je postavila sama
 

Hmm - 08.12.2023 - 05:42

Kot sem napisal tale vaša kao računovodja si ne zasluži tri pike. Če ste sami vofili zaloge in r
ste računovodkinji pošiljali podatkr v obliki datoteke že tukaj vidim težavo. Dvomim da vam je kontrolirala pravilnost vnosov v materialne evidence iin Jih primerjala z gk.... vsekako je bolje da nadete solidnejšo podporo. To da vam noče dati datotek za gk , os, plače in še kaj pA gre za čisto nagajanje. Če boste imeli zaradi njenih napak težave jo tožite ne se pustiti zajebavati...

S-orhidejca - 09.12.2023 - 20:18

- datoteka je last servisa in tudi mi jo ne dajemo naprej in ko prevzemamo novo stranko je nikoli ne zahtevamo
- dolžni so vam vrniti vašo dokumentacijo, bruto bilanco na dan prenosa in kontne kartice na dan prenosa. itak ste pa vsako leto verjetno dobili ob bilancah še dnevnik knjiženja (no, vsaj mi to dajemo svojim strankam)