krpan in druščina postani član

Naslov teme: Direktor ni zaposlen v svojem doo

4276  25.11.2016 - 23:30h / Ostalo / Avtor: Danilo / 664 / 15

Direktor in lastnik je zaposlen drugje, ali lahko dela v svojem gostinskem lokalu brezplačno npr. 3 ure vsak dan?

Opa Zovalec - 26.11.2016 - 12:36

Seveda lahko, ampak če ga dobijo, bo to zagotovo delo na črno.

Anon - 26.11.2016 - 12:46

Brezplačno delo družbenika ni delo na črno.

Opa Zovalec - 26.11.2016 - 13:40

Super. To pa je nekaj novega. Bom vse delavce odpustil in jih vključil v družbeno pogodbo, pol pa mi bojo zastonj delali. In če bojo pridni, bodo dobili celo kako dividendo za božič...

 

Lepo prosim, kateri zakon pa to predpisuje?

00 - 26.11.2016 - 15:23

Menim, da ima anon prav :

Zakon o delu na črno...dopušča, da lahko (pod pogoji... do ? ur) brezplačno delajo družinski člani družbenika - ne pa družbenik!!.

A se ti ne zdi, da ni logično, da bi imeli družinski člani več pravic od družbenika?

Po ZKP bi to veljalo tudi za družbenika, če drugače ne bi smel delati brezplačno.

00 - 26.11.2016 - 15:42

PS Seveda če je družbenik drugje zavarovan/zaposlen.

(Opomba glede na sarkazem: Bom vse delavce odpustil in jih vključil v družbeno pogodbo, pol pa mi bojo zastonj delali)

mimogrede - 27.11.2016 - 15:35

seveda je - obstajajo pojasnila MDDSZ - to da je nekdo družbenik ne daje pravice, da brez pravne podlage (pogodbe in na to vezanega zavarovanja) brezplačno dela v svoji družbi

Danilo - 26.11.2016 - 16:11

Torej bi lahko delal samo 40 ur na mesec..

00 - 26.11.2016 - 18:05

Ne, brezplačno delo do 40 ur je omejeno za družinske člane. 

Za družbenike je :

- po mnenju Opa prepovedano

- po Anonovem in mojem mnenju neomejeno.

Vprašaj na ministrstvo za delo in nas obvesti.

00 - 27.11.2016 - 09:22

Se "bojim", da ima Opa prav!

Ampak potemtakem niti lastnik/direktor, ki je v svojem doo zavarovan po 040, ne sme v njem delati! - temveč samo "špilati šefa" !?!?

PS Za Danilovega lastnika pa je zasilen izhod:

en delež firme (lahko samo 1%) (pro)da svoji ženi (otroku, staršu) - potem pa kot družinski član družbenika lahko brezplačno dela ...

mimogrede - 27.11.2016 - 15:40

tako na mimogrede se strinjam x 2

"ampak potemtakem niti lastnik/direktor, ki je v svojem doo zavarovan po 040, ne sme v njem delati! - temveč samo "špilati šefa" !?!?"

operativno delo (varjenje, čiščenje WC-ja, knjiženje ipd.) = ne

poslovodno delo = da

"zasilen izhod: en delež firme (lahko samo 1%) (pro)da svoji ženi (otroku, staršu) - potem pa kot družinski član družbenika lahko brezplačno dela ..."

elegantna rešitev - glede (pro)daje  zakoncu ali otroku dodajam: najbolje je da podari in ob tem uveljavlja odlog ugotavljanja davčne obveznosti po 100. členu ZDoh-2

Matjaž K - 27.11.2016 - 19:32

tudi jaz se 2x strinjam, bi pa komentiral/dopolnil prvi del mimogrede-jevega odgovora

"ampak potemtakem niti lastnik/direktor, ki je v svojem doo zavarovan po 040, ne sme v njem delati! - temveč samo "špilati šefa" !?!?

operativno delo (varjenje, čiščenje WC-ja, knjiženje ipd.) = ne

poslovodno delo = da"

v bistu sta dve podvarianti:

a) če ima 040 družbenik sklenjeno pogodbo o poslovodenju

operativno delo  = ne (pogodba o poslovodenju "pokriva" samo poslovodenje - sicer je vprašanje, če bi se delovna inšpekcija v to vtaknila, bi pa se zagotovo vtaknil FURS, kajti operativno delo 040 družbenika se ne more obračiti kot dohodek iz poslovodenja, temveč se obdavčuje kot dohodek iz drugega pogodbenega razmerja -> podjemna pogodba)

poslovodno delo = da

b) če 040 družbenik nima sklenjena pogodbe o poslovodenju

operativno delo  = ne (če se kljub temu opravlja, je to delo na črno *)

poslovodno delo = ne (če se kljub temu opravlja, je to delo na črno *)

* op.: sem pred nekaj meseci dobil "po vezah" pojasnilo MDDSZ, v katerem je to zapisano

Anon - 27.11.2016 - 21:45

"temveč se obdavčuje kot dohodek iz drugega pogodbenega razmerja -> podjemna pogodba)" - iz česar sledi, da družbenik (drugje polno zavarovan) lahko za operativno delo sklene podjemno pogodbo in ne bo šlo za delo na črno.

 

P.s.: Ker do obdavčitve pride ob izplačilu in ker izplačila ne bo......oz. je urna postavka 0,00001 €....stavek dokončajte sami.

mito - 28.11.2016 - 12:03

Ali si direktor d.o.o. (ni zaposlen v tem d.o.o.), ki  opravlja razgovore in sklepa pogodbe za delo v d.o.o. lahko izplača potne stroške.

Ena, ki ne ve - 28.11.2016 - 13:05

Lahko, vendar ne neobdavčeno.

Brina - 28.11.2016 - 14:41

Lahko neobdavčeno, če ima pogodbo o poslovodenju in je v njej tako opredeljeno.

lp