krpan in druščina postani član

Naslov teme: 495 člen - tale izračun

2897  13.07.2016 - 09:30h / Ostalo / Avtor: BOLHIČKA / 178 / 15

imam os. kapital      8.763

rezerve                      850

kapitalske rezerve:   5.703

dobičk iz pret.let     16.691

tekoči dobiček             924

KAPITAL:               32.931


aktivo imam 72.336 , od tega 50000 eur posojilo lastniku.

Kok mora lastnik vrniti  32931-50000 = 17.069 eur ali več?

hvala vam

miha45 - 13.07.2016 - 09:48

JA DRŽI

pika - 13.07.2016 - 12:37

Brez komentarja

lariska - 13.07.2016 - 13:54

kredita ima lastnik lahko samo 17615 eur

mika - 14.07.2016 - 08:10

Lariska, lahko lepo prosim navedete izračun ? 

Najlepša hvala. 

špela - 14.07.2016 - 08:51

Aktiva je višja od minimalnega osnovnega kapitala (22336 > 7500), zato ni treba vračat nič. Po moji razlagi ZGD.

cah - 14.07.2016 - 12:07

Tudi moje mnenje je enako. 495. člen govori:

Premoženje, ki je potrebno za ohranitev osnovnega kapitala in vezanih rezerv, se

družbenikom ne sme izplačati. V premoženje, ki je potrebno za ohranitev najnižjega zneska

osnovnega kapitala iz 475. člena tega zakona, se ne štejejo posojila družbe družbeniku

 

Premoženje je na aktivi družbe in je brez posojila 22.336, kar pomeni, da je večje od zneska OK in vezanih rezerv ( imam os. kapital      8.763  rezerve  850……, skupaj 9613).

Problem pa je, da so obveznosti družbe (39.405) večje kot je razpoložljiva aktiva (22.336) za njihovo poravnavo.

leo - 14.07.2016 - 12:22

"

Premoženje je na aktivi družbe in je brez posojila 22.336, kar pomeni, da je večje od zneska OK in vezanih rezerv ( imam os. kapital      8.763  rezerve  850……, skupaj 9613).

Problem pa je, da so obveznosti družbe (39.405) večje kot je razpoložljiva aktiva (22.336) za njihovo poravnavo."

Problem je v razumevanju izraza "premoženje". Po moji logiki je premoženje samo tisti del aktive, ki je krit iz lastnih virov - ne pa s posojili.

 pa si oglejmo dva primera:

A -  pasiva  samo OK 7500 : aktiva trr 7500  -  lastnik ne sme dobiti posojila.

B - gornji lastnik na kredit ali lizing kupi avto za 10000. 

Po vajini logiki bi si lahko izplačal ves denar s TRR 7500, saj je v aktivi OOS 10000 - torej več od OK ???

špela - 14.07.2016 - 14:43

Ne. Dokler je razlika med aktivo in kapitalom manjša od 7500. Obveznosti v bilanci zmanjšujejo kapital.

leo - 14.07.2016 - 16:20

Ne. Dokler je razlika med aktivo in kapitalom manjša od 7500." ?


Špela, še enkrat poglej in primerjaj svoja odgovora.

// V obeh primerih: Bolhičkinem in mojem B je razlika med aktivo in kapitalom večja od 7500.  - Tudi pri Bolhički je del aktive financiran iz posojil ali drugih  obveznosti.//

leo - 14.07.2016 - 16:23

PS Še to - Kaj si le mislila z: Obveznosti v bilanci zmanjšujejo kapital?

cah - 16.07.2016 - 19:36

Pojem premoženja je v komentarju k 70. členu sprememb zakona o gospodarskih družbah zakonodajalec opredeli tako:

Namen navedenega predloga je preprečiti ustanovitelju oziroma družbeniku da bo ustanovitvi s posojilno pogodbo poseže v sredstva družbe, ki so namenjena poslovanju družbe. Namen predloga je, da je v družbi vsaj za minimalni kapital (zdaj je 7.500€) premoženja (aktive) namenjenega poslovanju družbe in tudi zaščiti upnikov. Posojila družbenikom, poslovodjem in povezanim osebam se za ta namen ne štejejo med premoženje (aktivo) družbe.

Kolikor od premoženja (aktiva) odštejemo obveznosti (pasiva) dobimo pa neto aktivo družbe, ki pa je enaka kapitalu. Vendar se zakonodajalec v predlogu zakona ne sklicuje na neto aktivo, temveč na aktivo.

 

""" Po vajini logiki bi si lahko izplačal ves denar s TRR 7500, saj je v aktivi OO2/10.000 - torej več od OK""" Tako je.

martina - 14.07.2016 - 10:19

Se strinjam z larisko. Osnovni kapital + zakonske rezerve = 9.613; za posojilo ostanejo dobički = 17.615.

Višina aktive ne igra vloge.

nika - 14.07.2016 - 14:37

Še kakšen predlog oz. pojasnilo ? Mnenja so res različna.  Kaj  sedaj  pravilno ? 

LP

Joc - 15.07.2016 - 14:36

Ali obstaja na to temo že kakšno uradno pojasnilo.
Ali so zakonodajalci nekaj potrdili, pojasnili bodo pa šele v aprilu 2017 ko se bodo davkoplačevalci začeli že krepko pritoževati.

čiča - 15.07.2016 - 22:34

Mislim, da ima tu prav le leo.