krpan in druščina postani član

Naslov teme: VKR - DRUŠTVO

527  28.01.2015 - 18:19h / Ostalo / Avtor: DRUŠTVENIK / 152 / 17

Smo društvo, večino denarja za članarino zberemo v gotovini, za kar smo sedaj izdajali potrdila o vplačilu. Zanima me, če smo tudi mi zavezani k uporabi vezane knjige računov, saj pri nas gre za nepridobitno dejavnost.

Hvala za pojasnilo.

beta - 29.01.2015 - 07:53

23. Ali mora društvo račun za opravljen promet blaga in storitev v okviru opravljanja nepridobitne dejavnost izdati iz vezane knjige računov?

 

 

Društvo mora račun za opravljen promet blaga in storitev v okviru opravljanja nepridobitne dejavnosti, ki bo plačan z gotovino, izdati iz vezane knjige računov, druga možnost pa je, da se račun izda preko računalniškega programa oziroma elektronske naprave, ki je v skladu z 38. členom ZDavP-2 (z revizijsko sledjo o izdanih računih).

tatja - 29.01.2015 - 08:02

Jaz pa menim , da članarina ni plačilo za opravljeno  storitev .  Prosim še za kak komentar!

p.š. - 29.01.2015 - 11:15

Meni je bilo rečeno, ko sem kontaktirala svetovalca na FURS, da v primeru ko gre za "čisto" članarino v društvu, VKR ni potrebno uporabljati. Vkolikor pa društvo prejema plačila tudi za kakšne druge storitve ( npr. startnine, najemnine, šolnine, tečaje, ipd. ) , pa je uporaba VKR obvezna .

 

lp

anelija - 29.01.2015 - 08:37

Tudi jaz menim, da članarina ni opravljena storitev, ampak je to obvezni prispevek članov v društvu, da lahko v njem uresničujejo svoje potrebe (npr. uporaba telovadnih orodij in prostora za rekreacijo, trening...).

martina - 29.01.2015 - 09:34

do sedaj smo pisali potrdila o vplačilu, naprej bomo pa račune iz VKR. V čem je problem?

EnaIks - 29.01.2015 - 11:37

se strinjam z martino!

Bhakti - 29.01.2015 - 12:14

Sama sem se pozanimala pri Zvezi računovodij in klicala svetovalca Sebastjana na DURS-u. Na Zvezi so mi rekli, da v kolikor člani s članarino pridobijo kakršnokoli ugodnost, se že šteje za storitev in je uporabiti VKR. Redko se zgodi, da člani ne pridobijo nobene ugodnosti s plačilom članarine.

Na DURS-u pa sem dobila podoben odgovor. Če je bilo že do sedaj potrebno izstavljati račune, jih bo potrebno tudi vnaprej. Če ste izstavljali potrdila o vplačilu še ni rečeno, da ne bi bilo treba izstavljati računov. Tudi sami smo tako delali, vendar pa člani pridobijo določene ugodnosti in smo se držali tega, da ima tudi potrdilo o vplačilu vse sestavine računa in do sedaj nismo poleg tega izdajali tudi račune.

Danja - 29.01.2015 - 14:37

Računi se pišejo samo za pridobitno dejavnost, torej, če boste pisali račune, boste tudi obdavčeni z davkom od dohodkov pravnih oseb. Zato dobro preverite, kako imate v statutu opredeljeno članarino; ali je članstvo v nekem društvu res pridobitna dejavnost ali gre zgolj za uresničevanje skupnih interesov članov, zaradi katerih je bilo društvo sploh ustanovljeno?

Bhakti - 29.01.2015 - 15:05

Se ne strinjam z go. Danjo. Definicija pridobitne dejavnosti, ki jo imate opredeljeno v statutu in jo uporabljate za izdelavo bilance ni isto kot definicija pridobitne dejavnosti za namene DDPO.

Če pogledate pojasnila DRUS-a v zvezi z pridobitno in nepridobitno članarino za namene DDPO boste ugotovili, da je članarina lahko nepridobitna tudi če imajo člani določene ugodnosti.

Odgovore, ki sem jih prejela na Zvezi in DURS-u govorijo o vsebini. Ali član za članarino kaj dobi? Težko bi rekli, da ne. Plača smo članarino in to je vse. Je pa seveda na naši strani, da zagovarjamo svoja stališča

.

Marta - 29.01.2015 - 21:11

PZS in DURS sta podala tolmačenje, da se za članarine napiše blagajniški prejemek. Vse ostalo: prodaja knjig, vodnikov, vplačila kotizacij, vplačila članov za razne stvari, pa se napiše račun iz vezane knjige računov.

Bhakti - 29.01.2015 - 22:34

Spoštovana ga. Marta, tolmačenje PZS sem videla, vendar to lahko napišete vi ali jaz na uradno spletno stran svoje zveze. Zanima pa me tolmačenje DURS-a. Mi mogoče lahko namignete, kje ga najdem. Govorite o članarini, za katero član dobi določeno ugodnost ali za članarino, ki jo vplača član samo zato, da je član in nič drugega?

Bhakti - 29.01.2015 - 23:30

Sem našla tolmačenje DURS-a na spletni strani PZS, vendar piše samo to, da če članarina ne predstavlja plačila blaga in storitev, potem ni potrebna upraba VKR. Ali se ugodnosti štejejo kot storitev ali ne?

Bhakti - 30.01.2015 - 08:17

Komentar ge. Trdinove na DURS-u: ugodnosti se štejejo kot storitve.

Cicero - 30.01.2015 - 18:36

Če bi društva poslovala transparentno, bi si glede na določbe 25.člena ZDru-1 ustanovila za pridobitno dejavnost gospodarsko družbo in ne bi mešala delovanja društva, ki je glede na 1.člen istega zakona v osnovi nepridobitno združenje za uresničevanje skupnih interesov. Tako bi izpolnila svoj osnovni namen in ne bi bila ena velika pralnica denarja.

Vsa čast redkim izjemam.

Prišli smo tako daleč, da se razmišlja o obdavčitvi še neopravljenih storitev zaradi domnev o morebitno opravljenih storitvah za člane. Tako smo več kot pravičniški, saj se obdavčuje že potencialna možnost oziroma domneve.

 

To me spominja na zgodbo o popotniku s kozo, ki je prenočil v gostišču. Nato so mu zaračunali bar, kupleraj,

kopanje,... in ostale storitve, Pojasnili so mu, da si je sam kriv, če jih ni izkoristil saj je imel vse možnosti. Nato pa je on izdal še višji račun za svojo kozo v hlevu, ker so jo ..... Ko so protestirali jim je razložil, da je bila tam privezana in bi jo seveda lahko izkoristili.

00 - 30.01.2015 - 21:27

cicero, čista desetka!!

Bhakti - 31.01.2015 - 19:16

Vi ga pa lomite:) Ampak resno, boste za članarine, ki predstavljajo določene ugodnosti za člane izdajali VKR ali ne?

Bhakti - 02.02.2015 - 22:26

http://www.fu.gov.si/fileadmin/Internet/Medijsko_sredisce/2015/150202_Vezane_knjige_racunov_-_Vprasanja_in_odgovori.pdf

točka 33.