krpan in druščina postani član

Naslov teme: Tole spodaj bo res zanimivo, me zanima kaj bi rekel Martin Krpan

3068  20.05.2013 - 15:05h / Ostalo / Avtor: Plače, nadure / 156 / 20

Dragi moji, tole kar bo napisano je popolna "šlamastika", s katero se ukvarjam že pol leta, ne morem drugače reči, kot da mi delavi s....po glavi. Da razložim zadevo: imamo stranko, v Mariboru, h kateri se je potrebno odpeljat na servis stroja iz Ljubljane. Delavec se odpravi na pot ob peti uri zjutraj, da je pri njih ob pol osmih. Popravilo traja kolikor pač traja, lahko tudi 10ur. Za ta dan dobi dnevnico, kot mu pripada. Vozi se s službenim avtomobilom. Ker se delavec vrne domov npr.: ob 5-tih popoldan, si je omislil, da bi moral imeti plačane ure na poti, torej od petih zjutraj do pol osmih zjutraj nadure(v firmi začne delati ob pol osmih) in tudi ure na poti domov popoldan po tretji uri(v firmi zaključi delo ob treh). Skratka, vse ure, ko se vozi, bi imel še plačane nadure.

Sem jaz nora ali me hočejo delavci narediti noro?

Še malo in bodo zahtevali, da jim plačamo ure prevoza na delo kot nadure, drugače se sploh ne bodo pripeljali na delo.

Kaj naj naredimo, da bo volk sit in koza cela?

* - 20.05.2013 - 16:06

Delavci imajo prav: dnevnica je nadomestilo za prehrano, ne pa plačilo "nadur". Ja, prišli smo tako daleč, da moramo delati ( prevoz k stranki je tudi delo, še posebej, če je daleč ) cele dneve za plačilo, ki je določeno za 8 ur na dan.

Malo za šalo, lahko pa bo tudi kmalu res, da bomo morali delavci plačati delodajalcu, da bomo lahko delali v službi.....

 

LP

Plače, nadure - 20.05.2013 - 16:24

Sorry, delavec ima plačane ure normalno, poleg dobi dnevnico, jasno za prehrano, če dela več kot osem ur, dobi tudi nadure plačane. Skratka je plačan tako kot mora biti. Žal ne razumem te logike,  da hoče imeti dodatno plačane ure, ko se pelje na teren, kot nadure.

Čakajte malo.....pa ne s takimi, da boste dealvci morali plačevat delodajalcu.

Nismo kakšna šalabajzarska firma, samo to se mi zdi malce "too much".

Martin Krpan - 20.05.2013 - 17:32

Jaz lahko rečem le to, da imajo vsake oči svojega malarja. In da se sam z delovno-pravno zakonodajo ne ukvarjam :).

 

P.S. Kaj je prihod na delo in z dela pa zavisi, kje je delovno mesto delavca. Če je delovno mesto delavca s stalnim bivališčem LJ v MB (kar je tudi možno), predstavlja vožnja iz LJ v MB prevoz na delo in se ne všteva v delovni čas :).

 

P.S.II Komercialni nasvet - če imate dovolj dela na štajerskem koncu, pa zaposlite delavca s stalnim bivališčem iz MB :).

 

P.S.III V Sloveniji imamo "čudne delodajalce" in "čudne delavce". In smo znova pri mojem prvem stavku ...

00 - 20.05.2013 - 19:23

Dragi moj " Plače, nadure" - popolna "šlamastika je tvoje zgražanje.

 

Ves ta čas -  je delavec v službi - ni na počitnicah po svoji volji in izbiri, tako tisti čas, ko šofira, kot tudi tisti čas, ko čaka, da stroj popravijo.  (Čas službenega potovanja ni enako kot prihod na delo! !

Pa zorganiziraj stvar drugače!

 

PS "Kaj naj naredimo, da bo volk sit in koza cela?

 

Da bo volk sit, mu priznaj nadure, koza  pa bo še zmeraj ostala koza...

  

Pia - 20.05.2013 - 21:30

In vi mislite, da mu moram jaz plačati za pot iz LJ v MB 2,5 ure nadur?! Iz LJ v MB se da priti v 1,5 uri. Jaz pa mu nisem dolžna plačevati lulanje in čik pavz.

valat - 21.05.2013 - 07:55

Mogoče sem že malo preveč star, ampak: včasih je naročnik plačal (po računu!) potovalne ure monterjev (to so ure na poti). Če ne morete doseči dogovora s stranko, da se to zaračuna posebaj, potem vkalkulirajte te stroške v osnovno ceno. In seveda obračćunajte in izplačajte delavcem, kar jim pripada (kar so zaslužili).

 

Se pa strinjam z vami, da mora biti čas na poti odmerjen realno = brez lulanja in čil pavz na tako kratki poti.

 

Lep pozdrav!

Martin Krpan - 20.05.2013 - 21:42

Če nameravate nadaljevati tole temo, predlagam, da debatirate na "ustreznem nivoju", drugače ... bo ta zadeva romala tja, kamor spada - v Martinov smetnja :).

cicero - 21.05.2013 - 08:25

Glejte 33.člen ZDR-1 in ustrezno kolektivno pogodbo.

Denar si ne trgaš od srca ampak gre iz denarnice. Če stvar ne vzdrži pač prenehaš s poslom, sicer upravljaš podmornico in ne firmo.

 

 

 

Martin Krpan - 21.05.2013 - 10:30

Ker ga nekateri že "biksate" - berite: uporabljate neprimerne besede, sem že dva odgovora premaknil v "nebovzetje" :).

 

P.S. Mislim, da bom počasi moral celo temo umakniti v Martinov smetnjak ... če bo se še tako naprej nadaljevalo.

Maša - 21.05.2013 - 10:46

Oprostite, ma kaj tole ni logično, kar zahteva delavec?

Zaposlen je za 40 ur tedensko, ne?

Torej:

-7.30-15.30 redno delo, normalno plačane ure

-do 7.30 in po 15.30 so NADURE (ali jih opravi v podjetju ali na poti, ker je bil s strani podjetja poslan k stranki, ni pomembno), ki se jih izplača ali koristi kot proste ure

- pripada mu tudi dnevnica, ampak to z nadurami ni povezano

- prevoz na delo se po mojem mnenju ne more enačiti s službeno potjo??

Še enkrat- zakaj je zahteva delavca tako čudna? Morda jaz ne razumem prav problema

jest - 21.05.2013 - 12:36

LP,

Bedarija ....takšno razmišlanje....

se pridružujem Martinu Krpanu !

 

Po tej razlagi, bi si lahko obračunal plačo - in nadomestila takole:

 

ker imam do službe samo 2 km, se pač 100 X peljem okoli Ljubljane in izračun se izide glede dnevnic in kilometrine....

če bi vsi tako delali, se račun za delo v podjetju nikoli ne izide...

 

LPBojan

00 - 21.05.2013 - 12:41

Bojan, si pa udaru bližnjico : menda nisi opazu, da ni govora o prevozu na delo ( ker imam do službe samo 2 km...).

 

Glede primernosti števila obračunanih in porabljenih ur za pot pa preberi odgovor valata.

(Isto bi seveda veljalo tudi za pretirano št. km.)

Plače, nadure - 21.05.2013 - 11:21

Vsem hvala za "izčrpne" komentarje, za katere MK pravilno ugotavlja. 

Ne strinjam se z Mašinim komentarjem ali mogoče jaz česa ne razumem:

Od 7.30 do 15.30 je redno delo, ne glede kje je opravljeno, če je serviser, je dejstvo, da je lahko tudi pri stranki.

Zakaj potem še enkrat iste ure in obračunane kot nadure?

Skratka je tisti dan delal redno delo +nadure.

Potem v isti sapi ugotovi, da mora biti dnevnica tudi obračunana in plačana?

Dopisala sem v naslednje postu, da je delavec plačan tisti dan kot normalno, obračuna se mu dnevnica, ker je bil pri stranki, obračunajo in plačajo se mu tudi nadure, če je delal več kot osem ur.

In tudi plačajo se mu ure, ko je na poti, ker se je vozil izven rednega delovnega časa, vendar ne kot nadure.

Delavec zahteva, da se mu ure na poti plačujejo kot nadure, v čemer ne vidim nobene logike.

Če sem zaradi tega čudna, se opravičujem.

Neumestni komentar: mogoče so na portalu nekateri čisto čudni.



? - 21.05.2013 - 12:31

"In tudi plačajo se mu ure, ko je na poti, ker se je vozil izven rednega delovnega časa, vendar ne kot nadure." ??   Kako pa mu lahko plačate več ure kot navadne?

Bo imel potem v M4 več rednih ur kot je možno ali kaj?

 

Če je redni delovnik 8 ur, je tisto, kar je več = nadure.

(Druga možnost - koriščenje plus ur , ampak samo po dogovoru )

? - 21.05.2013 - 12:36

Še tole :

Še enkrat preberi, kaj si napisala in primerjaj:

 

"Od 7.30 do 15.30 je redno delo, ne glede kje je opravljeno, če je serviser, je dejstvo, da je lahko tudi pri stranki. Zakaj potem še enkrat iste ure in obračunane kot nadure?" 

 

V osnovnem pa:  da bi moral imeti plačane ure na poti, torej od petih zjutraj do pol osmih zjutraj nadure(v firmi začne delati ob pol osmih) in tudi ure na poti domov popoldan po tretji uri(v firmi zaključi delo ob treh). Skratka, vse ure, ko se vozi, bi imel še plačane nadure.

 

 

Opa Zovalec - 22.05.2013 - 13:00

Ste se pa razpisali o "oslovi senci"...

 

Zadeva se tiče ZDR, kjer je definiran delovni čas. To je, da poenostavim, čas ko je delavec na voljo delodajalcu. Stališče ZDS (in tudi moje), ki je bilo preverjeno na že mnogih instancah, je, da se čas prebit na poti ne šteje v delovni čas! Izjema tega pravila je le v primeru, ko delavec upravlja službeno vozilo v okviru rednih zadolžitev (npr. če prevaža sodelavce na gradbišče in ima to v opisu del). V primeru službene odsotnosti zaradi izvajanja zadolžitev izven sedeža delodajalca pa, kot že rečeno, čas prebit na poti ne šteje v delovni čas. Ni pa sporno, da delavcu priznate nadure, če dela izven sedeža delodajalca več kot polni delovni čas - ampak samo za čas, ko je delal na podlagi pogodbe o zaposlitvi!

00 - 22.05.2013 - 22:16

: "To je, da poenostavim, čas ko je delavec na voljo delodajalcu."

 

 Zanimiva logika! Kaj tačas, ko vozi (v tem primeru celo službeni!) avto k stranki službeno, pa ni na voljo delodajalcu?? Ja komu pa drugemu? Ali gre (dotičnik) iz LJ v MB za lastno veselje?

 

"... se čas prebit na poti ne šteje v delovni čas!"

Po tej absurdni skrenjeni logiki bi mu , če bi konkretno službeno potovanje LJ - MB opravil znotraj osemurnega delovnika ( in bi recimo upravičeno rabil 2 uri tja in 2 nazaj), priznali samo 4 delovne ure?

Kaj bi moral potem po tvojem oddelati še 4 ure popoldne v firmi??? Da bi se oddolžil za to, ker je imel veselje fijakati se gor pa dol??

 

PS Mi manjka osnovna izobrazba - prosim za pojasnilo, kaj je ZDS? Naj ugibam : Združenje delodajalcev Slovenije? Če je to - ali je njegovo mnenje odločujoče?

 

 

cicero - 23.05.2013 - 07:31

Res je laže udrihati vsevprek kakor pogledati pravne podlage. ZDR določa koliko časa se čahko prebije na poti za običajen prihod na delo oziroma primerno delovno mesto. Napotitev, na delo, ki zahteva več časa ne more biti brezplačen prihod na delo. 4.odstavek 33.člena ZDR-1:

 

Ustrezno delo iz prejšnjega odstavka je delo, za katerega delavec izpolnjuje pogoje in za katerega se zahteva enaka vrsta in raven izobrazbe, kot se zahteva za opravljanje dela, za katerega ima delavec sklenjeno pogodbo o zaposlitvi, in za delovni čas, kot je dogovorjen za delo, za katerega ima delavec sklenjeno pogodbo o zaposlitvi, ter kraj opravljanja dela ni oddaljen več kot tri ure vožnje v obe smeri z javnim prevoznim sredstvom ali z organiziranim prevozom delodajalca od kraja bivanja delavca.

00 - 23.05.2013 - 10:07

organiziran prevoz delodajalca je po mojem, če se delavec(-vci) samo vsede(jo) v avto ali kombi in lahko do dislociranega delovnega mesta drema(jo)??.

 

Če pa sam voziš, je sukanje volana  tudi delo - da ne omenjamo tudi dodatne odgovornosti in nevarnosti.

Joži - 28.05.2013 - 17:38

Si pa res šelebajzasta.

 

Vse, kar je več kot 8 ur rednega delovnega časa, se izplača kot nadura (tu je vštet tudi prevoz do stranke in nazaj, dnevnica nima nič veze stem). Tako je in nič drugače.