krpan in druščina postani član

Naslov teme: Kateri zahtevek za digitalno potrdilo?

4212  14.05.2008 - 14:13h / Ostalo / Avtor: registrator / 1257 / 26

Sem s.p. in nimam zaposlenih delavcev.

Zase hočem pridobiti digitalno potrdilo SIGENCA, da bom lahko pričel uporabljati eDavke.

Nikakor ne morem ugotoviti, ali moram izpolniti:
- zahtevek za digitalno potrdilo za zaposlene (kot s.p. nisem sam pri sebi zaposlen)
ali
- zahtevek za digitalno potrdilo za splošne nazive.

Pa še to: če bi imel zaposlene, v čem je razlika med digitalnim potrdilom za zaposlene in digitalnim potrdilom za splošne nazive?

novinc - 14.05.2008 - 15:06

Po sveži lastni izkušnji : za zaposlene. lp

registrator - 14.05.2008 - 17:18

Hvala za odgovor.

(enako tudi vsem drugim)

Moram pa dodati, da se meni tudi zdi zelo nefleksibilno, da si kot navadna fizična oseba moram pridobiti ločeno digitalno potrdilo.

hj - 14.05.2008 - 15:14

Jaz sem tud s.p. in sem vložila za zahtevek za fizične osebe ( tudi na ue so mi dali ta obrazec ), predvsem zato, ker hočem oddajati tudi vse osebne stvari, recimo dohodnino, napoved za obresti in podobno, kar nima direktno veze z s.p.. Zdaj si predstavljam, da se za s.p. potem pooblastim, ravno tako me pooblastijo stranke. Če bo šlo tako, bomo pa še vidli.... Sem tudi čisto frišna pri tem.

novinc - 14.05.2008 - 15:33

Kolikor jaz vem od drugih, lahko s potrdilom za fizične oddajaš DDV, drugega spjevskega pa ne. Bo treba še potrdilo za pravne.

hj - 14.05.2008 - 15:39

ma ne me... Pa sem jim lepo povedala na ue, za kaj rabim, pa so mi porinili tisto vlogo za fizične osebe. Če nam že težijo s tem elektronskim oddajanjem, bi bilo lepo, da bi vsaj kdo kaj vedel svetovat. A zdaj naj pa še enkrat vlagam vse skupaj?

novinc - 14.05.2008 - 15:51

Saj to boš pa rabila za dohodnino, pa za registracijo avta, pa za zemljiško knjigo, pa za potni list...pa, pa. Je pa vsaj zastonj. lp

pic - 14.05.2008 - 17:22

Mislim, da se lahko oddaja vse dokumente, saj se v pooblastilu vpišeš pod fizično osebo. Meni so na DURS-u razlagali, da me pooblastitelji ne morejo pooblastiti kot fizično osebo !? Zakaj pa ne vem, saj obrazec to omogoča - in sem si naredila še potrdilo za s.p. To potrdilo pa se plačuje - morda pa je to vzrok, da moramo imeti še pooblastilo na s.p.!?
Lep dan! 

hj - 14.05.2008 - 19:09

pic, a to si naredila potrdilo za zaposlene? Da me ne bodo še enkrat okrog prinesli s "strokovnim" svetovanjem...

hj - 14.05.2008 - 19:38

Gledam tale zahtevek za zaposlene in vidim, da moram jaz pooblatiti mene, da za sebe vložim zahtevek za potrdilo.

Saj niso resni... in zdaj bom imela dve potrdili z isto davčno številko.

brat od brivca - 14.05.2008 - 21:42

hj :
-------------------------------

Gledam tale zahtevek za zaposlene in vidim, da moram jaz pooblatiti mene, da za sebe vložim zahtevek za potrdilo.

Ja, kaj pa si si mislila! Seveda mora biti vse pod kontrolo, drugače bi lahko Ti (tista Tvoja polovica, ki je fizična oseba) okrog prinesla Tebe (drugo polovico, ki je sp). Tako pa je vse v redu, ker si druga Ti zaupala prvi Tebi, da lahko motoviliš v Tvojem imenu in za Tvoj račun (opa, sem se izgubil! kateri Ti je zdaj: prvi ali drugi?).

Samo nekaj ne razumem : zakaj ne velja enako za najem hiše ? Tam pa prvi Ti ne more dati hiše v najem drugemu Ti, čeprav bi mu le-ta plačeval z računa drugega Ti na račun prvega Ti. Razlagajo, da pogodbe ne more skleniti ena oseba sama s seboj. V čem se pa pooblastilo razlikuje od pogodbe?
Lahko noč in lepe sanje!

p.š. - 14.05.2008 - 22:20

Kot že tolikokrat, si me tudi tokrat nasmejal s komentarjem ... tole dogajanje okrog pooblastil je tako groteskno, da je naravnost smešno . Zakonodajalcu je ponovno uspelo naložiti obveznost zavezancem, na katero pa zbiralci podatkov spet niso pripravljeni, zavezanci pa moramo biti... 

Res bodo lepe sanje, tudi tebi jih želim !

lp 

 

virus - 14.05.2008 - 22:56

Tega pa sedaj ne razumem več.

Imam digitalno potrdilo zase - fizično osebo. Imam s.p. in sem mislila, da lahko s tem istim digitalnim potrdilom oddajam obrazce na DURS za s.p. - na primer DDV-O.

Po vsem tem, kar ste napisali, temu ni tako. Torej, če vas prav razumem moram imeti še eno digitalno potrdilo za s.p.? Ozioma rabim sedaj pooblastilo - KOGA ŽE? Mene kot s.p.-ja, da bom jaz kot fizična oseba lahko oddajala obrazce za s.p.? GROZA!!! Popravite me, če se motim.

Ali sem mogoče napačno vse skupaj razumela?

cop - 15.05.2008 - 07:28

Ja, vi kot s.p. pooblastite sebe kot fizično osebo, da lahko oddaja za s.p. Gre "skozi" (jaz imam tako urejeno že kar nekaj časa).

Azazel - 15.05.2008 - 08:36

Potrjujem izjavo copa. S.p. lahko pooblasti sebe kot fizično osebo. Potem deluje vse samo z enim certifikatom (od fizične osebe).

Miran - 15.05.2008 - 08:51

a bi hotel nekdo tukaj malo pomagati nam , ki smo bolj trdi:
 -kaj rabi sp zase-(povzetek iz zgornje debate najbrž)
 -kaj če ima sp zaposlene
 -ali lahko pridobi potrdilo tudi za drugi sp?

maja - 15.05.2008 - 14:52

D.h. pri kateri banki?

pic - 15.05.2008 - 10:53

hj, naredila sem potrdilo za zaposlene. Res pa bi lahko dodali še: "in za samozaposlene" - kar kot s.p.-ji tudi smo po ostali zakonodaji.
Lep dan!

d.h. - 15.05.2008 - 10:53

Zanimivo, tole z digitalnimi potrdili . Naj napišem še nekaj iz svojih izkušenj.

1/ V službi imamo v skupini podjetij 4 družbe in z pametno kartico ene od bank ter na podlagi notranjih in zunanjih  pooblastil obdelujemo  e-bančništvo pri tej banki, ajpes, e-davke  za vse 4 družbe že od samega začetka e-poslovanja ).

2/ Moj mož je s.p.,ki je bil do lanskega leta tudi delodajalec . Že takoj, ko je bilo mogoče oddajati preko e-davkov sva se lotila tega projekta. Sama sem kot fizična oseba pridobila digitalno potrdilo preko banke ( za klik ) in  mož me je na Durs-u ( res se je takrat moral osebno zglasiti pri njih in pred njimi podpisati pooblastilo ) pooblastil, da oddajam tudi v njegovem imenu in to tako dohodnino za fizično osebo, kakor tudi ddv, podatke za dohodnino zaposlenih  in davčno napoved za njegov s.p. Stvar je delovala in deluje brez problemov.

Torej brez panike. Kot lahko berete so možne razne variante, potrebna so samo pooblastila in zaupanje.
lep pozdrav

brat od brivca - 15.05.2008 - 15:59

d.h. :
-------------------------------

 Sama sem kot fizična oseba pridobila digitalno potrdilo preko banke ( za klik ) in  mož me je na Durs-u ( res se je takrat moral osebno zglasiti pri njih in pred njimi podpisati pooblastilo ) pooblastil, da oddajam tudi v njegovem imenu in to tako dohodnino za fizično osebo, kakor tudi ddv, podatke za dohodnino zaposlenih  in davčno napoved za njegov s.p. Stvar je delovala in deluje brez problemov.
Torej brez panike. Kot lahko berete so možne razne variante, potrebna so samo pooblastila in zaupanje.
lep pozdrav.

Komentar : sedaj deluje brez problemov. Ampak : kaj pa če (ko) se bo država (DURS itd) spomnila zares ukvarjati z delom na črno? Tudi zakonec ne bi smel voditi knjig in opravljati drugih poslov brez izpolnitve prepisanih pogojev! lp

brat od brivca - 15.05.2008 - 20:20

Nisem hotel nič hudega.
Kot staremu črnogledu se mi zdi čudno, da je e-zastopanje (e-posredovanje) tako liberalizirano - da lahko ne samo za spje, ampak tudi za dooje to opravlja "kr eden" - ki ni ne zaposlen, ne zastopnik, ne lastnik, ne prokurist .... (in kar se tiče dela na črno - saj to je tudi delo - vsaj teoretično?)
Kako je pa urejena potem odgovornost - domnevam, da je e-pooblaščenec samo
kot en poštar - da ne odgovarja za vsebino, samo za dostavo? lp

- 15.05.2008 - 18:56

Čakajte no, a se tukaj pogovarjamo o uporabi digitalnega potrdila ali čem drugem. V tej temi se ne pogovarjamo o vodenju knjig ipd.
Hotela sem povedati samo to, da lahko po pooblastilu e-posluješ v imenu pooblastitelja. Od kdaj pa je prepovedano da v e-davke in ajpes pretipkam podatke iz računalniških izpisov in jih z mojim digitalnim potrdilom oddam.

lp

brat od brivca - 15.05.2008 - 20:25

Nisem hotel nič hudega.
Kot staremu črnogledu se mi zdi čudno, da je e-zastopanje (e-posredovanje) tako liberalizirano - da lahko ne samo za spje, ampak tudi za dooje to opravlja "kr eden" - ki ni ne zaposlen, ne zastopnik, ne lastnik, ne prokurist .... (in kar se tiče dela na črno - saj to je tudi delo - vsaj teoretično?)
Kako je pa urejena potem odgovornost - domnevam, da je e-pooblaščenec samo kot en poštar - da ne odgovarja za vsebino, samo za dostavo? lp

p.š. - 15.05.2008 - 22:33

Odgovornost je lahko urejena na papirju - mi kot servis tudi odgovarjamo za vsebino preko e-davkov oddanih dokumentov, ker imamo tako zapisano v pogodbi. Stranka res ne more odgovarjati, če mi zanjo pripravimo in oddajamo podatke - pošteno je ,da odgovarjamo mi.

Kako je z odgovornostjo drugje, pa ne bi vedela, a ko berem to debato , se tudi sama čudim , da lahko , kot si zapisal "kr eden" dobi pooblastilo in oddaja tako pomembne podatke ...   a če pomislim, kdo vse se dandanes lahko okliče za računovodja, potem to niti ni več tako čudno. 

lp 

 

d.h. - 16.05.2008 - 08:22

Se strinjam z napisanim.
Pa da zaključimo to neproduktivno debato o izobrazbeni ustreznosti in da se malo operem sumov, da se spet oglaša " k´r en kao računovodja". 
Srčno namreč upam, da ekonomska fakultetna izobrazba  in 30 let računovodskih izkušenj medtem še nista postali "k´r neki " za delo v računovodstvu. 

Je pa tako, da si za preživetje vsak skuša pomagati kakor ve in zna. Nekateri se zavestno lotijo določenega posla, druge v to prisilijo razmere; nekateri so pri tem dovolj samokritični in poznajo svoje omejitve, drugi pa samo mislijo, da jih poznajo.

lp

p.š. - 16.05.2008 - 12:12

Seveda, nikakor ni bilo mišljeno kot  krcanje po vaših mnenjih: meni osebno se zdi super, da ste se oglasili in delili z nami vašo izkušnjo, ki bo marsikomu služila za orientacijo pri urejanju digitalnih potrdil in pooblastil za oddajo.  Nič skrbeti : se že na kilometer vidi, kdo dela prav in kdo samo misli, da dela prav.
Želela sem samo zapisati, da me je bratov zapis ponovno spomnil na tisti del naših računovodskih kolegov, ki ( kot te že vi napisali ) samo mislijo, da poznajo svoje omejitve in na  nekaj grenkih izkušenj z njimi... 

Pa lep vikend vsem skupaj !

d.h. - 15.05.2008 - 19:02

Se opravičujem, pri predhodnem odgovoru sem pomotoma izbrisala svoje ime.

lp