krpan in druščina postani član

Naslov teme: Dokapitalizacija podjetja

1499  18.05.2001 - 15:44h / Ostalo / Avtor: mimi / 497 / 16

Je možno dokapitalizirati podjetje iz nerazporejenega dobička iz preteklih let. Sama menim, da je to izvedljivo, vendar pa me zanima, če je v tem primeru treba obračunati kakšno akontacijo (25%) od deleža, ki ga družbenik nameni za dokapitalizacijo. Sliši se nelogično, vendar pa iz izkušenj vem, da v zakonodaji, predvsem davčni, logika ne pomaga kaj dosti. Nekje sem prebrala, da če v davčni zakonodaji sklepaš logično, se zagotovo zmotiš.
Hvala za odgovor!

Bucka - 18.05.2001 - 17:13

Tudi mi smo izvedli dokapitalizacijo firme iz sredstev nerazporejenega
dobička. Potreben je bil notarski zapis in potrjena bilanca stanja (zadnja)
iz katere je razvidno, da je toliko nerazpor.dobička. Ker je n.dobiček že
bil obdavčen z davkom na dobiček, ponovne obdavčitve ni. Bila bi, če bi
izplačevali družabniku.

STARI POŠTAR - 18.05.2001 - 20:43

Od kod vam ideja, da ni davka zato, ker je bil dobiček že obdavčen? To seveda ni res. Res pa je, da ni obdavčen, ker ne gre za izplačilo dobička, kar bi bilo obdavčeno pa ZDOH (če bi bil n. pr. prejemnik fizična oseba), ampak gre za dokapitalizacijo družbe iz sredstev družbe. Dobiček se razporedi in ne razdeli.
Seveda se pa strinjam z mimi. Niti na misel naj vam pri davkih ne pride igrati se z logiko, še celo sklepanje iz konkretnega na splošno se ne obnese.

magic - 18.05.2001 - 21:29

Pazite pri izrazoslovju!
V vašem primeru ne gre za dokapitalizacijo temveč za povečanje osnovnega kapitala iz sredstev družbe!

Bucko - 18.05.2001 - 23:25

A sploh veš kaj govoriš oz. pišeš?

Caca - 18.05.2001 - 23:27

A je S.poštar iz davki.com?
No potem ni čudno kaj je navedel.

Ariana - 19.05.2001 - 07:55

Kaj mi lahko kdo razloži, kaj je narobe z navedbami STAREGA POŠTARJA?

zrno - 19.05.2001 - 08:22

Če se nerazporejen dobiček uporabi za dokapitalizacijo podjetja pa res
ni potrebno plačati še kakšnega davka.
Drugo pa je, če ga izplačate družabniku ali lastniku podjetja, potem pa
je treba obračunati akontacijo dohodnine.
Ne komplicirajte.
Postopek tovrstne dokapitalizacije je takšen, kot ga je opisala bucka.

solza - 19.05.2001 - 09:42

Mislim, da je tu par zalutalih odgovorov brez strokovne podlage!
Ne polnite teh rubrik s poleni!

iglica - 19.05.2001 - 10:45

in tudi ne s solzami

zrno - 19.05.2001 - 10:49

solza a bi prevedla v slovenščino kaj si napisala

Ariana - 19.05.2001 - 16:16

Stari poštar samo popravlja navedbo," da NI DAVKA, ker je že bil dobiček že obdavčen". Lahko tudi ni bil obdavčen, če so z olajšavami prišli na osnovo nič( 0 ). Se popolnoma strinjam. Davka preprosto ni, ker gre za prerazporejanje med kapitalskimi postavkami. Skupna vrednost kapitala ostane še vedno enaka. ( ne osnovnega kapitala )

ANTIBRDAVS - 21.05.2001 - 08:24

Caca, ne ga srati! To, kar je Stari poštar navedel, drži kot pribito. Očitno ni samo star, ampak tudi izkušen in moder. Sem pa od pravnikov slišal, da sodišče takšno povečanje osnovnega kapitala družbe smatra za povečanje iz sredstev, zato naj bi bil skrajni rok za takšna povečanja do 31.08.2001. Ali morda kdo ve, kateri predpis to določa? Hvala za odgovor.

PEPELKA - 21.05.2001 - 08:53

GLEJ 335. IN 336 ČL. ZGD.

ANTIBRDAVS - 21.05.2001 - 10:14

Najlepša hvala, Pepelka. To pa je takšna koristna informacija, da je še mene sezulo.

PEPELKA - 21.05.2001 - 10:22

A SE HECAŠ?

mimi - 21.05.2001 - 18:40

Hvala vsem za koristne nasvete in komentarje. Postopek dokapitalizacije iz sredstev podjetja se je uspešno začel. Osnovni kapital bomo povečali iz nerazporejenega dobička, rezerv in revalorizacije kapitala.