krpan in druščina postani član

Naslov teme: GRADBENE STORITVE

3239  02.12.2019 - 13:42h / DDV / Avtor: MIJA / 129 / 13

ali drži ??, da moraš za gradbeno storitev po 76.a členu OBVEZNO  izdajat račune mesečno, kljub temu, da v pogodbi nimaš tega navedeno  in delo opravljaš npr. tri mesece.
do sedaj smo vedno izdajali račune po opravljeni storitvi.

teja - 02.12.2019 - 14:19

ni res - ni obveze. sicer se račun lahko izda za posamezne gradbene faze, ali pa en račun za vse skupaj, tudi če traja 2 leti npr.

Danja - 03.12.2019 - 07:46

se strinjam s tejo, mesečne gradbene situacije se izdajejo le, če je tako dogovorjeno z investitorjem, sicer pa samo en račun, ko je storitev v celoti opravljena.

RK - 03.12.2019 - 07:48

Na prehodu leta je to problem, če ne izstaviš situacije, moraš v nedokončani proizvodnji voditi tudi vse stroške, ki se nanašajo na to storitev. Sem pa pred leti sama zasledila na nekem predavanju, da bi morali obvezno izstavljati začasne situacije, saj država dejansko "prepozno" dobi DDV, poračunavaš ga pa sprotoma. Je pa tudi drugi vidik, zakaj situacije izstavljati sprotoma - že zaradi likvidnosti. Zakaj pa bi financirali kupca?

Esy - 03.12.2019 - 08:38

Spoštovani,

zgornji komentarji ne držijo. Ravno prejšnji teden sem imela podobno situacijo, storitev bi naj obračunali od 16.10.-15.11. 2019. 
ker sem nekoč že na veliko popravljala DDV in PD nisem želela izstaviti računa tako, ker nas redno preverjajo...
Sem s fursa dobila spodnji odgovor:

ZDDV-1 nikjer ne določa, kdaj se šteje, da je bila storitev opravljena. Določa pa trenutek nastanka obdavčljivega dogodka in s tem obveznosti obračuna DDV. Če je bila storitev opravljena v oktobru, mora obračunati DDV najkasneje zadnji dan davčnega obdobja, v katerem je nastal obdavčljiv dogodek, torej 31.10.2019. Treba je namreč upoštevati tudi mesečno poročilo o dobavah po 76.a čl. (PDO), kjer se poroča za vsak mesec posebej (92.a člen ZDDV-1).

Opravljene storitve za november pa bo obračunal v novembru.

Mi smo se uspeli dogovoriti, da se računi izstavljajo za polovico meseca...torej smo izstavili dva... od 16.10.-31.10. in od 01.11.-15.11.  Kako bo pa kdo naredil, je pa seveda stvar vsakega podjetja. :-)

Samo v pomoč, zagotovo ne mislim pametovati. Ampak, ko se začne popravljati dokumentacija za nazaj ni fajn. :-(

teja - 03.12.2019 - 10:05

Ah Esy, to ste čisto mimo zapisali.
obdavčljivi dogodek nastane, ko je storitev opravljena. če je storitev 16.10-15.11, potem je opravljena 15.11 in ne 31.10.
ne vem od kot te ideje

MIJA - 03.12.2019 - 10:37

Ja, ideja so zaradi tolmačenja FURS-a, tudi pri nas se je sedaj zgodilo, da referentka na fursu trdi, da bi morali račune izdajati mesečno. 
Res bi bilo priporočljivo, da nam dajo točna navodila kako se v tem primeru ravna, ne pa da si to vsak razlaga po svoje in posledično se tudi popravljajo obračuni ddv-ja :(

Esy - 03.12.2019 - 10:43

Ga Teja, to je kopiran odgovor s fursa, ki sem ga prejela, nisem jaz čisto nič mimo zapisala.  
In vem da kljub temu če se s fursom ne strinjate, je vedno treba popraviti...jaz sem dovolj popravljala za nazaj, ko sem imela enako mišljenje kot je zapisano zgoraj.  Sedaj sem vsaj glede tega mirna.
 

 

Esy - 03.12.2019 - 10:56

Samo vprašanje...kako pa bi potem financirali opravljeno storitev gradnje, če dve leti ne izstavite računa?
Z avansnimi računi? Ali nakup materiala/ obračun dela,... pokrivate pač z drugimi prilivi?
 

MIJA - 03.12.2019 - 11:23

Verjetno se v primeru graDnje, ki traja dve leti tudi v pogodbi navede, da se izdajajo mesečne situacije, povsem razumljivo.
Če pa to opraviš npr. v dneh, treh mesecih ali pa se storitev opravlja npr. od 15.10.-15.11.2019 == O TEM GOVORIMO

ALJA - 03.12.2019 - 12:08

Strinjam se z "esy", čeprav sama nebi izhajala najprej iz DDV. Najprej je tekoče poslovanje -  prihodki in odhodki in pravilno vrednotenje tudi pri zaključnem računu, pravilen prikaz poslovanja pri morebitnem poročanju (najemanju posojila) poslovni banki. Nedokončana proizvodnje mora biti tudi popisana - inventura. Če se sproti izstavljajo računi-situacije je prikazan enakomernejši porast prometa, anormni skoki meglijo sliko In potem je še DDV - tudi tu velja, da so manj izstopajoče "enakomerne" časovne situacije.

MIJA - 04.12.2019 - 07:32

Mene dejansko bolj zanima ali je to obvezno po zakonu ali ne? da moraš OBVEZNO mesečno izstavljat račune za gradbeno storitev, tudi če se storitev opravlja samo dva meseca.

nja - 04.12.2019 - 10:54

FURSOVO stališče, je DA. Še posebej pri mesečnih DDV zavezancih in če ste plačilo že prejeli.

teja - 04.12.2019 - 12:32

"... če ste plačilo prejeli" - to je nekaj čisto drugega! davčna obveznost nastane, ko je izvršeno plačilo (preden je storitev opravljena) in od prejetega zneska.
V DDV zakonu nikjer ne določa obveznost mesečnega izstavljanja računov pri gradbenih storitvah. V drugem odstavku piše "če se za opravljanje storitev izdajajo zaporedni računi, se šteje, da so opravljene v trenutku, ko poteče obdobje, na katero se taki računi nanašajo, vendar to obdobje ne sme biti daljše od enega leta."

Naj FURS ali tisti, ki se strinja s tem stališčem, prilepi zakonsko določbo, pa bom tiho!