krpan in druščina postani član

Naslov teme: Regres za letni dopust

1704  23.05.2019 - 10:26h / Ostalo / Avtor: Maja / 361 / 22

Nujno moramo izplačati regres za zaposlene ( inšpekcija ) za 2018, ali je res kljub višini do mini.plače (842,79 ) obdavčne poleg dohodnine še z ostalimi prispevki, ker ni bil izplačan lani, ? V ZDR o tem ni nič navednega.

Neža - 23.05.2019 - 10:34

Obračunate samo dohodnino, prispevke bi obračunali, če bi bil izplačan nad uredbo o višini , lani je bil ta znesek 70% povprečne plače. Morate pa obračunati obresti. 

Maja - 23.05.2019 - 10:45

obresti na  regres zaposlenim ali dohodnino fursu?

Neža - 23.05.2019 - 11:12

Delavcu... nisem pa prepričana, kako je z dohodnino, ali tudi na to..

Mogoče ve kdo drug.. počakajte še na kakšen komentar... 

LidijaF - 23.05.2019 - 12:43

sem testirala na e-davkih, ker bom tudi sama imela (verjetno) obračune za pretekla leta.

označila sem, da je regres za 06.2018 in gre skozi brez vsake dohodnine. Znesek sem dala 887,00

Neža - 23.05.2019 - 12:46

Potem se pa bo verjetno ta znesek všteval v osnovo za dohodnino na letni ravni. Zdaj pa me res zanima, bom malo pobrskala še, če je kje kakšno pojasnilo... :)

k.d. - 23.05.2019 - 13:29

Ja, izplačan regres za pretekla leta povečuje osnovo za dohodnino na letni ravni ( + verjetno doplačilo

dohodnine ).

Maja - 23.05.2019 - 12:55

za 06.2018 ne sme brez dohodnine !

Nina - 23.05.2019 - 14:06

Dajatve se obračunava glede na datum izplačila in ne glede na obdobje za katerega se izplačuje dohodek. Ponavljam, kar sem zapisala včeraj: paziti morate na višino povprečne plače (npr. za leto 2018 boste izplačali 842,79 eur, za leto 2019 pa še 886,63 eur, skupaj torej 1729,63). Če bi znesek obeh izplačil presegel trenutni znesek povprečne plače (1752,14€), bi morali nad tem zneskom obračunati prispevke in dohodnino. Do doplačila na letni ravni bo prišlo samo v primeru, če bo povprečna plača na letni ravni nižja od trenutno povprečne plače. Kar pa je malo verjetno.

--- - 23.05.2019 - 21:14

1619.3

Izplačilo regresa za leto 2018

Komentiraj odgovor Avtor: Janja | 09:02 - 20.05.19

Tole je eno mnenje:

 

Regres za leto 2018 bi moral biti izplačan najkasneje do 1. novembra tekočega leta - in sicer v primeru likvidnostnih težav družbe, sicer pa do 1. julija tekočega leta.  Glede na sodbo Vrhovnega sodišča št. 335-2016, objavljeni 16.1.2019, se izplačani regres za pretekla leta obravnava kot drugi dohodki iz delovnega razmerja, pri čemer je potrebno obračunati akontacijo dohodnine in prispevke za socialno varnost. To stališče je dokaj logično, glede na trenutno veljavno zakonodajo.

k.d. - 24.05.2019 - 07:43

No, tole mnenje je vzeto iz konteksta sodbe. V primeru iz sodbe je bil najpreje sprejet sklep o izplačilu regresa v skladu s kolektivno pogodbo in določili ZDR vsem upravičencem v enaki višini sorazmerno s pridobljeno pravico. Nato pa je bil v novembru sprejet novi sklep o izplačilu dodatnega regresa, vendar samo tistim, ki so bili zaposleni na dan izplačila regresa v mesecu decembru. Podjetje ni imelo likvidnostnih težav, na enak način so izplačali regrese za leto 2011 in 2012. 

V tem primeru je logično, da je drugo izplačilo obravnavano kot izplačilo drugih dohodkov.

Anka - 27.05.2019 - 07:11

Prosim lepo, ne bodite bolj papeski od papeza in ne polagajte bolnih idej Brdavsom v njihove glave. Ta spremembe zakona so bile misljene tako, da bo malim ljudem bolje, vi pa tvezite o vseh prispevkih in dohodninah, kot da je to nekaj najbolj normalnega na tem svetu in da seveda je treba vse placati. Seveda opomba na sodbo, sploh ce so jo Brdavsi ze uporabili pri delu , zelo dobrodosla, ce pa jo se niso, jo bodo pa sigurno naslednjic, ce jim pa jo nosite na pladnju in mahate z rdecim prtickom, kaj je raji se treba pobrati, kimajoc da je takole zakonsko pravilno. Sodbe so razlicne, saj so sodniki ljudje in so razlicni. In podstresja so razlicno pospravljena. Ne pljuvajte po nepotrebnem v svojo skledo!

rakov povratnik - 27.05.2019 - 07:26

Ne morem si kaj, da se ne bi obregnil ob ta post.

A vaš post pomeni, da vsi, ki tu napišejo svoje (bolj ali manj strokovno) mnenje, odpirajo oči "brdavsom"? A vi res mislite, da tam nihče nima pojma, kako je treba obračunati in kdaj je treba dajatve plačati? Zdaj bom pa jaz, ki tu napišem nekaj, kar vam ni prav in česa vi ne bi hoteli plačati, kriv, ker ste to morali plačati?

Priporočam, da nehate brati stvari, ki jih ne razumete.

Hvala za razumevanje in lepo pozdravljeni.

Maja - 27.05.2019 - 09:32

kaj torej obračunamo: dohodnino ali dohodnino kot tudi vse prispevke ?

tina - 27.05.2019 - 11:28

Sklep o višini regresa mora biti sprejet do prvega roka za izplačilo regresa, torej do 30.6.2018. Takrat ste določili dokončno višino, ne glede na to, da so zaposleni stopili v zaposlitev kasneje (npr. v novembru) Za njih velja enaka višina v sorazmernem delu (za vse zaposlene enako...), Če je v decembru ta sorazmerni del višji ( ne morete določiti od višine nove PP), kot bi bil za delavce do 30.6., je normalno, da se od presežka plača tudi prispevke za socialno varnost.

Ali ste imeli regres za leto 2018 vknjižen v GK kot obveznost ?

Maja - 27.05.2019 - 11:36

ne, vendar o toliko različnih mnenj več ne vemo, kaj je pravilno . Izplačali bomo 842,79 in dodhonino za 2018 sedaj!

tina - 27.05.2019 - 11:41

Šla sem brat sodbo Vrhovnega sodišča 335-2016. Zgoraj je o kategorizaciji izplačila v decembru napisano, da je drug prejemek iz delovnega razmerja. Ni pa navecdena obrazložitev - 8. točka sodbe : V juniju so sprejeli sklep o višpini regresa po kolektivni pogodbi, v decembru pa še sklep, da dodatno izplačajo še en znesek  kot regres. To pa je tisto, kar sem napisala zgoraj - to pa je drugo izplačilo.

Sodbop je potrebno prebrati v celoti - ne pa samo začetek

tina - 27.05.2019 - 12:02

Še enkrat. Za leto 2018 se regres izplača tako, kot bi ga izplačali v letu 2018. Torej do višine 70 % PP - klep do 30.6.2018. Do tega zneska se odvede dohodnina (kot nadgradnja 12 plač).

Kar piše po 1704.7 pa je čudno. Verjetno želi obračunati in  izplačati v enem znesku (skupaj 2018 in 2019) in to prikazati delavcem kot regres za dve leti ( to je nepošteno  izigravanje). To pa ne gre. morata biti  dva ločena obračuna in dva dva ločena sklepa o višini regresa.

Maja - 27.05.2019 - 12:04

sem šla prebrat in po vsej tej pravniški latovščini razumem, da je vse kar je izplačano po 1.7. drugi dohodek

iz delovnega razmerja, kaj pa če ima delodajalec podpisane izjave vseh zaposlenih, da se strinjajo, da jim NI

izpačan regres za leto 2018 ??

tina - 27.05.2019 - 12:19

NE !

Zakonskemu določiluo izplačilu regresa se ne morete izogniti. Kakršnakoli izjava delavca, da se temu odpove, je po ZDR nična (določilom zakona se ne more odpovedati !)

Izplačaj, kot sem napisala v 704.11. Obračunaj v zakonski višini po sprejetem sklepu ( med minimalno plačo in 70 % PP, znane do 30.6.2018), obračunaj dohodnino !

(Drug dohodek bi bil, če bi naknadno spreminjali višino regresa npr.: zviša se PP RS in bi zasto naknadno zvišali maksimalno višino regresa ! - beri zgoraj)

Maja - 27.05.2019 - 12:39

je izplačilo  maja 2019  regresa  za 2018 v višini minimalne plače 842,79 obdavčneno z dohodnino ali ne ?   

tina - 27.05.2019 - 17:24

DANES, 27.5. ob 12,30 je FURS objavil razlago: Podjetja -dohodek iz delovnega razmerja - regres za letni dopust.

To v precej pogledih spremeni razlago glede obdavčitve in glede plačila prispevkov za socialno varnost.

Preberite to razlago.

Dohodnina glede na leto izplačila, prispevki glede na leto, za katero se izplačuje, vendar višina regresa do 100 % PP ob izplačilu...  Bom morala še večkrat prebrati

Maja - 28.05.2019 - 09:10

Potrditev mojega razumevanja: za 2018 izplačilo v maju 2019 znesek 842,79 obdavčneo z dohodnino,

izplačilo do konca junija 886,63 za leto 2019 in skupaj  NE presega 1.752,34 ( zadnje  povprečne plače znane za maj ). Izplačilo v juniju za 2019  ni obdavčeno ne z dohodnino, ne s prispevki 22,10 % ?