krpan in druščina postani član

Naslov teme: Vpis v register računovodske poklicne skupine

2376  20.06.2017 - 13:03h / Ostalo / Avtor: Zvezdy / 178 / 16

Verjetno je še kdo danes, ki je prejel mail na temo vpisa v register računovodske poklicne skupine.

Več je na strani http://www.oprps.org/ 

Je kdo že kaj preverjal za kaj se gre? Kakšne izkušnje, komentarji, predlogi, mnenja,...?

vili - 20.06.2017 - 14:04

niti ne bom šel gledat...

niki - 20.06.2017 - 19:43

 

Me zanima kaj bodo naredili s tistimi, ki imajo srednješolsko izobrazbo in imajo servise. Kaj bodo samo certificirani knjigovodja ? Menda ja ne.

 

lp

Ninuška - 20.06.2017 - 20:46

sem pogledala in prebrala njihove pravilnike:

dobro je:

- so prehodne določbe za nas "stare" računovodje

- se računovodje nekako razdeli glede na znanje (nimamo vsi enako obsežnega)

slabo je:

- potrdila, ki so sama sebi namen

- pobiranje denarja

- enak register kot ga je imela GZS, pa nobene koristi od njega. Nihče ga ne pozna

 

Še vedno je lahko računovodja KDORKOLI z KAKRŠNOKOLI izobrazbo.

V javnem sektorju je pomembna le stopnja izobrazbe, ne pa smer.

 

 

optimist - 21.06.2017 - 06:41

Vse skupaj je čudno, se spomnim, ko smo opravljali izpit za vodenje servisa daljnega leta 2003 (se mi zdi), pa smo srednješolsko izobraženi, z večletnimi izkušnjami ta izpit lepo opravili, medtem pa so "cepali" visoko izobraženi. Mislim, da je ta izpit točno pokazal kaj kdo zna od uporabnih stvari, ki so potrebne za delo v računovodstvu, ne pa da v oblake kujemo izobrazbo, ki je pridobljena na račun poznavanja vse mogoče navlake. Seveda, uradno smo pa še naprej "butlji"

Maja - 21.06.2017 - 07:19

Malo čudne komentarje imate.

 

Sama sem računovodja - bila 25 let s srednjo izobrazbo. Zdaj pa še 15 let z

diplomo fakultete (ne tiste, kjer se kupi). Pa mislim, da

bi bilo končno prav, da frizerke in trgovke, pa šoferji ne bi mogli odpirati računovodske

servise.

Ema - 21.06.2017 - 07:39

Osebno mislim, da je register potreben, vendar bi moral biti predpisan le eden.

Za register pri GZS še vedela nisem.

Poznam register pri Slovenskem inštitutu za revizijo:

http://www.si-revizija.si/sekcijaraunovodij/register.

In zdaj še register ZRFR?

Računovodska stroka v Sloveniji bi se morala organizirati pod eno krovno organizacijo.

Le tako bi lahko zaščitili interese računovodij.

sonce - 21.06.2017 - 08:01

Lahko samo dodam tole. Imam stranke, katerim so prej vodile knjige "računovodkinje" s visoko izobrazbo. Pa nočete vedet kakšno štalo si imeli v knjigah. Katastrofa.  Ne govorim o malenkostih.  Kako pa bodo preprečili takšne primere ?  Izobrazba je veliko, ne pa tudi vse. Pa, de ne bo pomote. Tudi sama imam visoko izobrazbo. Poznam pa  prave računovodkinje s srednješolsko izobrazbo s kilometrino in so res ta "prave  računovodkinje".

Ninuška - 21.06.2017 - 09:27

Uradna izobrazba ne naredi računovodje.

Dober računovodja mora imeti poleg izobrazbe tudi  obvezno kar nekaj let konkretnih delovnih izkušenj.

 

Zagovarjam zakonsko podlago kdo sploh je lahko računovodja.

 Tisti, ki temu nasprotujete, pa prosim, za obrazložitev zakaj ne morem biti učiteljica, medicinska sestra, vzgojiteljica, šofer kamiona,... Zakaj vsi ti poklici potrebujejo izobrazbo in izpite?

 

 

 

Jakica - 21.06.2017 - 09:39

Točno tako, Ninuška.

nja - 22.06.2017 - 08:38

Marsičesa se lahko priučiš. Je pa potreben interes, volja, zelo pomaga tudi dober mentor...Imaš tudi odlične fotografe, da dol padeš, pa niso hodili v srednjo fotografsko in zatem študi fotografije. Pa je za tem oblica znanja, praks,e kak tečaj seminar, literature...Imaš tudi v kinologiji take z licenco za inštruktorja-pa so sramotno nesposobni takoj, ko se pojavi problem-premnogo daviteljev, pa zatezna, bodečka, teletakt in še kaj...In imaš take, ki nimajo licence, pač pa obilico tuje literature, seminarje, izkušnje s svojimi psi, okoliškimi in ti lahko pomagajo bistveno bolj od licenciranega.

In potem smo spet tam-OK strokovni izpit-naj bo. Ampak tak, življenski, praktičen, da ne bo tako kot pišejo že zgoraj. Certificirani, zaprisežni računovodja, s priznanji, v knjiženju pa štala.

nika - 22.06.2017 - 09:13

Se popolnoma strinjam s nja. 

 

lp

vili - 22.06.2017 - 15:38

se popolnoma strinjam z nja - glede pasjih inštruktorjev (čeprav niti z njimi, niti s psi nimam izkušenj)

nja - 23.06.2017 - 08:20

Ah malo me je zaneslo s primerjavami dveh mojih strasteh, predvsem kinologija. Ampak, če se ostane pri računovodskem registru. Ima slab prizvok. Pa ne zaradi strahu "starih" računovodij, tistih s srednjo šolo, nižjo formalno izobrazbo. Ampak zaradi dejstva, da vsak tak, ki ima morda tudi diplomo, morda podiplomski študij, ali p samo NPK in je "zaprisežen računovodja" ipd pravo, pravcato zmešnjavo pri knjiženju, slabo svetovanje in ko dobiš od takega stranko in se čudiš, pa potem nekako čudežno stvari uštimaš, si takoj misliš " A takile dobijo ceglc in so zapriseženi? Potem pa že ni ničesar vredno in ne pomebni kvalitete." četudi se noter najdejo odlični, vredni naziva...kaj vem.  Bi bilo treba malo bolj regulirat in potestirat, komu se kak naziv podeli. Če se že gremo nazive in registre.

miki - 23.06.2017 - 08:46

Nja, zelo lepo napisano. Sem dobila stranke, kjer so jim delali računovodenje certificirani računovodje, s visokošolsko izobrazbo v papirjih pa kaos. Kakšno usklajevanje, kakšni IOP-ji, ..Nič od nič.. Bi morali ta merila mogoče malo drugače definirat.

lp

Jakica - 23.06.2017 - 09:53

Absolutno bi bilo potrebno nekje preveriti ljudi, ki bi vodili računovodstvo za druge. Ali kakšen strokovni izpit, oziroma preverjanje znanja iz tega področja. Nekaj kvalitetnih je že tudi pri nas. Potem bi bilo potrebno tudi sprotno preverjanje, ali vsaj točkovanje (izobraževanje, seminarji ..... članki strokovni ....)

Te zadeve so "ZUNAJ" že vse lepo urejen in preverjene, ni potrebno, da zopet sami odkrivamo, da je sonce rumeno.

vili - 23.06.2017 - 12:39

... ali vsaj točkovanje (izobraževanje, seminarji ....

Tole bi bilo pa samo za biznis za ta velike, da bi kasirali.

Slučajno poznam s strani, kako to gre pri dohtarjih : za podaljšanje licence moraš zbrati toliko točk iz raznih seminarjev - pri čemer je pomembno samo, da si seminar plačal (ne da si bil vsaj fizično prisoten - če že poslušal nisi) - višek je pa to, da sploh ni važno, da je seminar za tvojo usmeritev, ampak je recimo za zobozdravnika lahko iz dermatologije...