krpan in druščina postani član

Naslov teme: knjiženje poslovnega izida samostojnega podjetnika, bilanca stanja

985  22.02.2017 - 18:46h / Ostalo / Avtor: jana / 1909 / 10

 

Kot je zgled knjiženja je v bilanci stanja samo podjetnikov dohodek tekočega poslovnega leta, ostal pa na kontu 919

Poslovni izid samostojnega podjetnika posameznika

16.2.2017, Urška Juršev, Vir: Verlag Dashöfer

Poslovni izid samostojnega podjetnika posameznika


 

PRIMER 1 : Knjiženje ugotovitve poslovnega izida (dobička) pri malem samostojnem podjetniku

Samostojni podjetnik je v obračunskem obdobju izkazal 500.000,00 EUR poslovnih prihodkov, 25.000,00 EUR ostalih prihodkov, 450.000,00 poslovnih odhodkov, 30.000,00 EUR finančnih odhodkov in 7.000,00 EUR ostalih odhodkov. V obračunu davka od dohodka iz opravljanja dejavnosti ob upoštevanju določil Zakona o dohodnini je samostojni podjetnik izkazal davčno osnovo v višini 42.000,00 EUR in obračunal davek od dohodka iz opravljanja dejavnosti v višini 14.568,00 EUR. Med letom je akontiral davek od dohodka iz dejavnosti v višini 6.000,00 EUR.

knjiženje:

    Ugotovitev poslovnega izida – prenos prihodkov     525.000,00     76-79  /
    Ugotovitev poslovnega izida – prenos odhodkov     487.000,00          /70 -75  
    Ugotovitev podjetnikovega dohodka – dobiček             38.000,00    =   / 801   
    Dohodek samostojnih podjetnikov posameznikov   38.000,00     =    801/935   
    Obračunan akontacije davka od dohodka iz dejavnosti     14.568,00   =  919 / 263 
    Poračun med letom plačanih akontacij davka iz dejavnosti     6.000,00 = 263  /162     
 

V začetku naslednjega poslovnega leta samostojni podjetnik prenese podjetnikov dohodek preteklega leta v znesku 38.000,00 EUR na konto pritokov in odtokov denarnih sredstev:

Prenos podjetnikovega dohodka preteklega leta na pritoke in odtoke denarnih sredstev   38.000,00 = 935/  919 
 
Dva pojasnila zveze sta vnesla dvome, čeprav na seminarju nam je bilo rečeno kot je na zgledu knjiženja........
 
lp
 
 

taca - 22.02.2017 - 19:40

Se strinjam z napisanim. To pa zaradi SRS 2016 30.4 točka b, ki čisti poslovni izid obračunskega obdobja  (iz "IPi za dooje") preimenuje v Podjetnikov dohodek ( v primeru da so prihodki večji od odhodkov). 

Anka - 23.02.2017 - 02:51

## V podjetnikov dohodek (AOP 070) vključi znesek poslovnega izida za poslovno leto 2016 iz AOP 182 , prav tako pa tudi podjetnikov dohodek za pretekla poslovna leta.## = tako piše na zadnjem obvestilu od zveze ... 


torej knjižimo:

dohodek leta 2016 801/93

ravno tako dohodek iz preteklih let ostaja na kontu 93 po tej logiki ?

ker na obrazcu Ajpesa piše pot zaporedno 070 del konta 93 in ni z besedo omenjen konto 919 (za dohodek preteklih let)


čudno, da ajpes ne da svojega komentarja, v končni fazi bodo oni imeli v svojih statističnih poročilih narobe vnešene podatke


Magda - 23.02.2017 - 08:04

Ajpes je dal svoj komentar, da bo sledil tolmačenju Zveze, torej....

jana - 23.02.2017 - 10:43

daša je objavila:

 

 

ZRFR pojasnilo BS za s.p.

 

No tako. Ker sem bila že čisto zmešana od vseh mnenj, sem klicala na ZRFR in so povedali takole:

v začetku je bilo mišljeno, da se kot podjetnikov dohodek v BS vpisuje samo tekoči dohodek, nato pa je inštitut za revizijo izdal mnenje, da to ni ok in se mora v postavki zajeti tudi pretekle dohodke. Vse jasno. Ampak ... tukaj ni še konec. Lahko pa s.p. sprejme sklep, da se podjetnikov dohodek pobota s pritoki in odtoki, torej se lahko pretekli dohodki pobotajo in v BS potem ostane spet samo tekoči dohodek :) Torej karkoli boste naredili, vse ali samo tekoče leto ... oboje bo pravilno.

 Pisala sem  na uredništvo Obvestilnika , dobila, da je pravilno pojasnilo: podjetnikov dohodek se vključi  tudi dohodki preteklega leta

 

lp

Anka - 23.02.2017 - 12:40

to pa je sedaj mnenje ajpesa in zveze :( .... kakor se bomo odločili ; zanimivo ... še najbolj fajn bi bilo, če bi se s sklepom odločili, da nič davka ne plačamo :) ... a to gre :) malo heca pri vsej tej zmedi, ko imamo že pol bilanc narejenih...

ana - 23.02.2017 - 14:53

...no zmeda na polno...kaj pomeni zadnji stavek??? kaj je zdaj pravilno?????

 

ana - 23.02.2017 - 14:53

...od avtorice Jane sem mislila...hvala

jana - 23.02.2017 - 18:55

 

To je pravilno:

Podjetnikov dohodek v bilanci stanja

Podjetnik je za leto 2016 v izkazu poslovnega izida v AOP 182 – Podjetnikov dohodek ugotovil poslovni izid kot razliko med prihodki in odhodki v znesku 12.000 EUR. Ali mora v bilanco stanja v AOP 070 – Podjetnikov dohodek vpisati isti znesek kot v AOP 182 v izkazu poslovnega izida ali pa mora vpisati ta znesek, zmanjšan za akontacijo davka od dohodka iz dejavnosti v znesku 800 EUR? Ali mora v bilanco stanja vpisati samo podjetnikov dohodek za tekoče poslovno leto ali tudi za pretekla?

Odgovor: Podjetnik v AOP 070 – Podjetnikov dohodek v bilanci stanja vpiše znesek podjetnikovega dohodka, kot ga je ugotovil v izkazu poslovnega izida v AOP 182, torej pred odštetjem akontacije davka od dohodka iz dejavnosti. Akontacijo davka od dohodka iz dejavnosti evidentira v breme priporočenega konta 919 oziroma med pritoki in odtoki denarnih sredstev (AOP 060b). V podjetnikov dohodek (AOP 070) vključi znesek poslovnega izida za poslovno leto 2016 iz AOP 182 (12.000 EUR), prav tako pa tudi podjetnikov dohodek za pretekla poslovna leta.

 

lp

didita - 26.02.2017 - 13:13

jaz pa se ne strinjam, pretekli dobiček se prenese na 9190, saj ga ima podjetnik (ker nima plače) pravico koristiti.

puma - 25.03.2017 - 12:01

Berem tole..Se tusi strinjam, da s pobota z 9190. Namreč mi program avtomatsko v kolikor je letos tudi ugotovljen podjetnikov dohodek, avtomatsko v ZT pobota z 9190. 

V kolikor pa ima podjetnik od prej izgube oziroma negativne poslovne izdide, mi pa avtomatično v ZT pobota z negativnim izzidom. Potem pa iščem, berem, tuhtam...

Dejansko se mi pa to zdi logično, da je tako. 

Program se posodablja, zato plačujemo...nato pa še bi moral podjetnik izdati sklep, da se strinja. 

Lepo prosim, večina podjetnikov ne ve in noče vedeti kaj sploh je to. Zanima jih samo kolko so zalužili- dejansko, ter koliko morajo zato plačati državi. A ja še to, pa da po možnosti računovdje nič ne računamo za izdelavo letnih poročil :-) 

lep dan vsem, 

Mi je pomagalo tole branje vaši hpojasnil in ugotovitev :-)